SOCIAL

Şoseaua Balcani se va transforma, din nou, într-un şantier de construcţie

Şoseaua Balcani se va transforma, din nou, într-un şantier de construcţie. Adminstraţia de Stat a Drumurilor anunţă că, în câteva săptămâni, urmează să înceapă cea de-a doua etapă a proiectului de modernizare, penru perioada 2022-2024. Pentru lucrările din acest an, sunt alocate aproape 30 de milioane de lei.

NATALIA CHICU, reporter TVR MOLDOVA: „Potrivit proiectului, a două etapă prevede demolarea podurilor vechi, construite în anii 60 ai sec. trecut, şi contrucţia altor două viaducte peste r. Bîc şi calea ferată. Lucrările ar urma să înceapă la începutul verii”.

Administraţia de Stat a Drumurilor a demarat procedurile de licitaţie pentru cea de-a doua etapă a proiectului.

SERGIU BEJAN  director general interimar ASD: „A doua parte pentru anul acesta am planificat 28 de milioane de lei. Acum suntem în proces de licitaţie. Am avut prima licitaţie, dar am avut o avalanţă de creştere a preţurilor şi calculele pe care le-am făcut în luna ianuarie pentru licitaţie, după februarie au crescut cu 30 la sută. După ce se petrece licitaţia şi se indentifică câştigătorul se dă o lună, o lună şi jumătate pentru mobilizarea şantierului”.

NATALIA CHICU, reporter TVR MOLDOVA: „Podul peste râul Bâc va avea o lungime de 80 metri, iar cel peste calea ferată – 60 de metri. Acestea vor avea două benzi de circulaţie. La fel ca cele construite în prima etapă a proiectului”.

Podurile peste râul Bîc şi pasajele peste calea ferată vor avea patru benzi de circulaţie pe ambele direcţii.

NATALIA CHICU, reporter TVR MOLDOVA: „A doua etapă a proiectului prevede mai multe lucrări, inclusiv construcţia unui drum de acces pe sub pod spre strada Pruncul. Lucrările urmează a fi realizate pe parcursul următorilor 3 ani”.

SERGIU BEJAN  director general interimar ASD: „A doua parte a lucrărilor ţine şi de execuţia bretelelor inginereşti că este un nod rutier mare acolo şi accesul spre Pruncul, care va deveni o intersecţie denivelată, strămutarea cu deschiderea luncii r. Bîc. Acum s-au făcut lucrări de consolidare acolo”.

Lucrările de modernizare pe soseaua Balcani au început în 2017 şi urmau să se finalizeze în 2020. Termenul a fost extins din mau multe motive – fie lacune în legislaţie, fie întârziei în obţinerea autorizatiei de mediu. Au apărut şi lucrări suplimentare de reamplasare a reţelelor. Prima parte a proiectului a fost finalizată la sfârşitul anului trecut. Construcţia podurilor face parte din proiectul de reabilitare a drumului naţional M1 care face legătura cu România şi Ucraina. Valoarea totală a proiectul se ridică la 190 milioane de lei, 70 de milioane pentru prima etapă şi 112 de milioane pentru cea de-a doua etapă. Lucrările sunt finanţate din Fondul Rutier.