ECONOMIC

„Moldova Business Week - 2019” aduce în prim plan potenţialul investiţional al sectoarelor de nişă

post-img

„Grow in Moldova!” Cu acest îndemn debutează cea de-a VI-a ediţie a Săptămânii Afacerilor din Moldova – un eveniment economic internaţional, care aduce în prim plan politici, reforme, tendinţe şi poveşti de succes, conectând participanţii la toate oportunităţile pe care le oferă mediul de afaceri din Republica Moldova.

„Moldova Business Week - 2019” se va desfăşura în perioada 13-16 noiembrie la Chişinău. La eveniment sunt aşteptaţi peste 1000 de antreprenori, investitori, importatori şi finanţatori, care se vor convinge că ambiţiile economice ale ţării noastre au la bază o creştere economică durabilă, sistem fiscal prietenos mediului de afaceri şi o deschidere fără precedent spre stabilirea unor relaţii comerciale serioase şi transparente cu parteneri din întreaga lume.

La fel ca anul trecut, agenda „Moldova Business Week” va include sesiuni cu experţi de top, care vor împărtăşi viziunile lor şi tendinţe de urmat în ceea ce priveşte dezvoltarea antreprenoriatului, promovarea exporturilor şi atragerea investiţiilor în ţara noastră.

Vor fi 4 zile intense, pe durata cărora peste 100 speakeri locali şi 26 speakeri din alte 15 ţări vor discuta despre oportunităţile şi provocările sectoarelor strategice, dar şi ale sectoarelor de nişă, cu potenţial de a genera valoare adăugată mare.

Săptămâna Afacerilor din Moldova va debuta cu paneluri dedicate reformelor-cheie pentru îmbunătăţirea climatului investiţional, progreselor şi provocărilor investitorilor străini, urmate de o sesiune de discuţii individuale B2B, pe durata căreia reprezentanţii mediului de afaceri din străinătate şi cei locali vor interacţiona direct, în vederea stabilirii de parteneriate reciproc avantajoase.

În cea de-a 2-a zi, alături de tradiţionalele paneluri de discuţii, dedicate industriei agroalimentare, turismului şi sectorului TIC, „Moldova Business Week - 2019” va aduce în prim plan potenţialul neexplorat al industriilor creative şi al producţiei TV/cinematografice, precum şi cel al industriei agroalimentare ecologice şi al energiei regenerabile.



Principalele subiecte abordate în cadrul celor 5 paneluri de discuţii:

Panelul 1. Industria Agroalimentară: prezentarea generală a sectorului agricol prin prisma oportunităţilor investiţionale din subsectoarele zootehnie, procesarea produselor alimentare, horticultură şi industria  vitivinicolă; prezentarea sectorului agriculturii ecologice;  istorii de success şi prezentarea profilurilor investiţionale;

Panelul 2. Industriile Creative Şi Producţia TV/Cinematografică: prezentarea generală a sectorului industriilor creative; tendinţe internaţionale şi locale;  potenţialul cinematografic al Moldovei şi impactul acestuia asupra dezvoltării economice; potenţialul producţiei media; istorii de succes din domeniu, etc.;  

Panelul 3. Energia Regenerabilă: politici energetice şi climatice pentru 2020-2030; experienţa regională privind implementarea şi funcţionarea parcurilor eoliene; istorii de succes ale investitorilor străini, etc.;

Panelul 4. Turismul: Moldova Turism 2030 – strategia de extindere a destinaţiilor turistice emergente, produse culturale şi de aventură – potenţialul neexplorat al Moldovei; tendinţe de promovare şi instrumente de vânzare prin intermediul Digital Media şi Social Media, etc.;  

Panelul 5. Tehnologia Informaţiei şi a Comunicaţiilor: Parcul Virtual IT – model de business recunoscut internaţional; infrastructura digitală, start-up-uri;  conectarea educaţiei cu mediul de business; avantajele cooperării regionale în domeniul IT, etc.

MBW evoluează cu fiecare ediţie, iar în acest an, MBW îşi va confirma maturitatea, găzduind, în premieră, sub umbrela sa 3 evenimente majore:
  • Moldova Automotive Days (14-15 noiembrie), ediţia din acest an fiind dedicată aspectelor legate de Mecatronică, clusterizare, cercetare şi dezvoltare (R&D);
  • ProExport Forum (15 noiembrie), o platformă dedicată integral exportatorilor, mai exact furnizării de instrumente prin care aceştia pot cuceri noi pieţe, promova mai eficient propriile produse, exporta mai calitativ;
  • Conferinţa „Moldova in Fashion”(16 noiembrie), care se va axa pe conceptele care descriu viitorul industriei fashion: sustenabilitate, etică, tehnologii 3D.