ECONOMIC

Divinul produs în Republica Moldova are potenţial de promovare externă

Calitatea se citeşte în pahar, iar notorietatea în exporturi. Deşi producem distilat de vin de aproape un secol, trecerea de la denumirea de Cognac la Divin, a provocat Republica Moldova să o ia de la capăt. Căile de repoziţionare şi promovare a Divinului pe piaţa externă au fost discutate în cadrul unui seminar de specialitate.

Bobiţe de viţă de vie selecte, vin de calitate, distilare şi zeci de ani de maturare în butoaie de stejar. Obţinerea unui divin este o artă, la fel şi descoperirea aromei din pahar.

Aroma divinului poate fi percepută, doar dintr-un pahar cu forma corect şi după ce a fost încâlzit în palme.

Şi gustul este unul special.

Pentru a obţine un Divin de calitate, producătorii autohtoni depun multă muncă şi suflet. Doar că mai e nevoie de timp pentru a-l promova. Or, semnarea Acordului de Asociere cu UE a schimbat regulile de joc.  
Cei din domeniu şi-au propus să evalueze şi să propună noi căi de promovare a Divinului, în cadrul seminarului "Stejarul, vinul şi divinul".

Mai mult, un expert din Franţa susţine că şi stejarul din Republica Moldova are potenţial în această industrie.

În Republica Moldova sunt peste 20 companii care produc anual aproape 800 mii decalitri de Divin. În ultimii ani, pe lângă pieţele tradiţionale au apărut şi pieţe noi precum Ţările Baltice, Polonia, România si chiar şi Luxemburg.