După mai bine de un an şi jumătate, va fi reluată circulaţia trenurilor de pasageri din Republica Moldova spre România şi Ucraina. Întreprinderea de stat Calea Ferată a Moldovei a anunţat că pe 12 decembrie va fi reluată circulaţia trenului de pe cursa Chişinău-Bucureşti. Urmează a fi relansată şi circulaţia trenurilor de pe cursa Chişinău – Kiev. În timpul unei vizite în Ucraina, ministrul Infrastructurii şi dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a convenit asupra acestei decizii cu autorităţile de la Kiev.
Potrivit unui comunicat al CFM, din 12 decembrie până la sfârşitul anului, trenul de pe cursa Chişinău-Bucureşti va circula de două ori pe săptămână, cu plecare din Chişinău în zilele de joi şi duminică, iar din Bucureşti - în zilele de luni şi vineri. Începând cu 2 ianuarie, trenul va circula de trei ori pe săptămână, iar costul călătoriei va rămâne neschimbat. CFM a anunţat că tot din decembrie va fi reluată circulaţia trenului de pe ruta Iaşi-Ungheni.
OLEG TOFILAT, director CFM: „Cursa Chişinău-Bucureşti a fosr suspendată din martie 2020, odată cu primele restricţii covid. Practic 1 an şi 9 luni nu s-au făcut curse. Cursele de pasageri nu aduc venituri mari, însă se bucură de popularitate în rândul clienţilor.”
Directorul CFM ne-a comunicat că ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a convenit cu omologul său ucrainean şi asupra reluării circulaţiei trenului de pe ruta Chişinău-Kiev.
OLEG TOFILAT, director CFM: „Cursa Chişinău-Kiev, probabil, va fi operată de către calea ferată din Ucraina, dar ducem discuţii, pentru că sunt aspecte tehnice care trebuiesc soluţionate, inclusiv şi cu partea transnistriană.”
CFM a suferit importante pierderi financiare din cauza restricţiilor de circulaţie a trenurilor de pasageri impuse în perioada pandemiei. Directorul întreprinderii e mulţumit însă că trenurile marfare continua să aducă în schimb tot mai mult profit, transportând în prezent o cantitate de mărfuri de trei ori mai mare faţă de cea înregistrată în prima jumătate a anului. Potrivit datelor CFM, în timestrul III, Calea Ferată a Moldovei a avut un profit de 32 de milioane de lei.
OLEG TOFILAT, director CFM: „Cursa Chişinău-Bucureşti a fosr suspendată din martie 2020, odată cu primele restricţii covid. Practic 1 an şi 9 luni nu s-au făcut curse. Cursele de pasageri nu aduc venituri mari, însă se bucură de popularitate în rândul clienţilor.”
Directorul CFM ne-a comunicat că ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a convenit cu omologul său ucrainean şi asupra reluării circulaţiei trenului de pe ruta Chişinău-Kiev.
OLEG TOFILAT, director CFM: „Cursa Chişinău-Kiev, probabil, va fi operată de către calea ferată din Ucraina, dar ducem discuţii, pentru că sunt aspecte tehnice care trebuiesc soluţionate, inclusiv şi cu partea transnistriană.”
CFM a suferit importante pierderi financiare din cauza restricţiilor de circulaţie a trenurilor de pasageri impuse în perioada pandemiei. Directorul întreprinderii e mulţumit însă că trenurile marfare continua să aducă în schimb tot mai mult profit, transportând în prezent o cantitate de mărfuri de trei ori mai mare faţă de cea înregistrată în prima jumătate a anului. Potrivit datelor CFM, în timestrul III, Calea Ferată a Moldovei a avut un profit de 32 de milioane de lei.