SOCIAL

Un bărbat din Anenii Noi şi-a recuperat banii achitaţi în rate pentru un IPhone X cu defect

post-img

Un consumator din Anenii Noi care şi-a cumpărat un IPhone X în valoare de 27.540 de lei în rate a reuşit să-şi recupereze banii achitaţi pentru câteva luni, din cauza unei probleme la carcasa telefonului.

 Acesta achitase mai multe luni pentru credit, mare însă i-a fost mirarea când a observat carcasa telefonului detaşându-se foarte uşor de telefon.

Cu această problemă, s-a adresat la magazinul specializat de unde a procurat telefonul. Persoanele responsabile au negat că ar avea vre-o legătura cu neconformitatea apărută.

Nesatisfăcut de răspuns, bărbatul a apelat la Telefonul Consumatorului, unde a fost ghidat să depună o reclamaţie. În urma examinării petiţiei de către specialişti, s-a realizat o expertiză independentă prin care nu s-a putut dovedi vina consumatorului. Astfel, acestuia i s-a restituit toate plăţile efectuate pentru telefon, fiind reziliat contractul între consumator şi agent economic.

Recent, în adresa Agenţia pentru Protecţia Consumatorului şi Supravegherea Pieţei au parvenit şi alte două petiţii care au fost soluţionate pe cale amiabilă.

O femeie din r-nul Sângerei a procurat un telefon mobil în rate în valoare de 6000 de lei. După 6 luni de utilizare a fost depistat un defect al produsului şi anume schimbarea culorii ecranului în momentul exploatării (înnegrirea acestuia).

Un consumator din capitală, de asemenea, a cumpărat un telefon în rate, ce se comercializa împreună cu husă-cadou. După ce a achitat câteva tranşe, consumatorul a fost informat că este necesar să plătească şi pentru husă. Drept finalitate, aceste contracte au fost reziliate, consumatorii recuperându-şi sumele investite.