SOCIAL

Tot mai mulţi consumatori se plâng că aşa-zisa „flacăra albastră” de la Moldovagaz a devenit mai mult galben-roşietică. Cum comentează Moldovagaz

Tot mai mulţi consumatori se plâng că aşa-zisa "flacără albastră" de la Moldovagaz a devenit mai mult galben-roşietică, un indicator că în conductă ar fi prea mult aer. Furnizorul de gaz susţine că nu poate introduce aer în conducte şi că de vină ar fi aragazele şi centralele termice ale consumatorilor.

Adminstraţia Moldovagaz recunoaşte că, în ultima perioadă, a crescut numărul plângerilor privind calitatea gazelor furnizate, însă dă asigurări că instituţia respectă parametrii de calitate. Potrivit Moldovagaz, în practica mondială nu se cunosc tehnologii şi instalaţii pentru introducerea aerului în reţeaua de gaze în scopul amestecării cu gazele naturale. Suplimentar, calitatea gazelor primite de la furnizori se verifică de către SRL "Moldovatransgaz", cea care deţine patru sisteme de măsurare a calităţii gazelor.

MESAJUL S.A. "MOLDOVAGAZ" DESPRE CALITATEA GAZULUI: „Cu toată responsabilitatea şi certitudine,a SA "Moldovagaz" declară că în conductele de gaze nu se adaugă aer, deoarece, în condiţii normale de funcţionare, gazele naturale sunt doar substanţe inflamabile, iar amestecurile de gaze naturale şi aer sunt explozive, puterea de distrugere fiind considerabilă. În conformitate cu documentele normative în vigoare partea volumetrică a oxigenului în gazul natural nu trebuie să depăşească 1%, deoarece limita de inflamabilitate a metanului în amestec cu aer este de la 5 până la 15%”.

Administraţia instituţiei susţine că astfel de petiţii şi afirmaţii poartă un caracter emoţional, legat de preţul ridicat la gazelor naturale şi capacitatea scăzută de plată a consumatorilor.

MESAJUL S.A. "MOLDOVAGAZ" DESPRE CALITATEA GAZULUI: „De cele mai multe ori, cauza arderii nesatisfăcătoare a gazelor naturale la consumatori este legată de depunerea impurităţilor mecanice (murdăriilor) în arzătoarele maşinilor de gătit şi a centralelor termice individuale…. Responsabilitatea pentru starea acestora şi deservirea tehnică revine consumatorilor”.

Dacă reclamanţii vor reuşi să demonstreze într-un laborator autorizat că în conductă este aer şi calitatea gazelor naturale furnizate nu corespunde normelor, atunci Moldovagaz se angajează să restituie consumatorilor  cheltuielile pentru verificarea calităţii gazelor naturale.