SOCIAL

Termenul în care locuitorii din stânga Nistrului îşi pot înmatricula maşinile cu numere neutre va fi extins

post-img

Termenul de acordare a dreptului locuitorilor din unităţile administrativ-teritoriale din stânga Nistrului şi municipiul Bender, care temporar nu se află sub controlul autorităţilor constituţionale, de a-şi înmatricula mijloacele de transport cu numere de înmatriculare neuter va fi extins pe o durată suplimentară de 2 ani.

Biroul politici de reintegrare al Cancelariei de Stat a prezentat pentru consultări publice un proiect de hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea proiectului de lege pentru modificarea art. I din Legea nr.170/2018 cu privire la înmatricularea unor mijloace de transport şi modificarea unor acte legislative, scrie Bizlaw.

Mecanismul respectiv a fost instituit în septembrie 2018 pentru o perioadă de 2 ani, urmând să expire în septembrie 2020. ACesta le permite locuitorilor din stânga Nistrului să acceadă în traficul internaţional cu vehiculele proprii.

Potrivit autorităţilor, de la instituirea mecanismului în oraşele Tiraspol şi Râbniţa au luat la evidenţă 4.070 de autovehicule (perioada septembrie – decembrie 2018 – 1.673; anul 2019 – 1.314; anul 2020 (până la declararea stării de urgenţă) – 748; perioada 3 iunie-31 iulie 2020 – 235). Media lunară de înmatriculare a unităţilor de transport este următoarea: 2018 – 418, 2019 – 110, 2020 - 374. După o micşorare a numărului de unităţi de transport luate la evidenţă în anul 2019, în anul 2020 acest număr a crescut.

Prin luarea la evidenţă a vehiculelor din regiunea transnistreană, autorităţile obţin informaţia despre aceste vehicule, proprietarii sau conducătorii acestora.  De asemenea, toate mijloacele de transport reînmatriculate sunt supuse verificării prin sistemul internaţional de drept pentru a evita situaţiile dacă acestea sunt declarate pierdute sau furate. Totodată, spre deosebire de mijloacele de transport cu numere eliberate de structurile transnistrene, mijloacele de transport cu numere neutre pot fi identificate în traficul rutier în situaţiile dacă comit accidente rutiere, iar conducătorii pot fi supuşi răspunderii juridice. Astfel, mijloacele de transport, cât şi conducătorii auto sunt readuşi în câmpul legal al Republicii Moldova, inclusiv pentru situaţiile de comodat.