SOCIAL

Sute de oameni generoşi din Chişinău s-au alăturat campaniei - Banca de Alimente, lansată de Misiunea Socială Diaconia

Mai mulţi agenţi economici dar şi sute de oameni generoşi din Chişinău s-au alăturat campaniei - Banca de Alimente, lansata de Misiunea Socială Diaconia. Produsele colectate vor fi distribuite către centrele de plasament pentru copii, bătrâni, persoane cu dizabilităţi dar şi la unele cantine sociale din Republica Moldova.

Banca de Alimente îşi propune să rezolve o problemă care afectează mii de oameni – foamea. Deşi Republica Moldova este o ţară agricolă, sunt prea mulţi copii afectaţi de malnutriţie şi bătrâni ce cu greu îşi pot permite o masă caldă zilnic.

OLEG PARASCHIV, secretar general, Misiunea Diaconia: "Risipa de alimente este o problemă care ne afectează pe toţi, pe de o parte cumpărăm foarte mult, aruncăm foarte mult, în timp ce unii nu au ce pune pe masă, încercăm împreună cu voluntarii noştri să informăm cumpărătorii să împartă coşul lor de consum şi împreună printr-un gest de solidaritate să doneze produse alimentare".

NATALIA CHICU  reporter TVR MOLDOVA: "Puteţi cumpăra fructe, legume, paste făinoase dar şi ulei. Toate produsele vor ajunge la cei care au cu adevărat nevoie de ele".

Boxele pentru alimente au fost amplasate în 5 hipermarketuri din Chişinău. Mii de oameni au donat şi printre ei este şi o pensionară din Chişinău. Din puţinul pe care îl are, a decis să împartă şi cu ceilalţi.

"Am cumpărat făină, mazăre verde, macaroane şi zăhar. Trebuie să ajutăm oamenii din toată inima. E o acţiune foarte bună şi noi o susţinem. Pentru că statul nu are grijă de bătrânii noştri, măcar noi să avem grijă. – Ce aţi cumpărat? – Paste făinoase, orez, cartofi, cele necesare pentru un trai cât de cât decent. "

VALERIA BÂŢ, voluntar, Misiunea Socială Diaconia: „Bătrânii sunt mai receptivi decât ceilalţi pentru că ei ştiu cât e de necesar şi care e importanţa adunării acestor alimente, ei ştiu din propria experineţă despre aceste nevoi, griji. Mămicile cu copii sunt foarte receptive."  

Produsele vor ajunge la beneficiari prin intermediul organizaţiilor non-guvernementale, partenere ale Băncii de Alimente.

OLEG PARASCHIV, secretar general Misiunea Diaconia: „Vorbim despre 150 de organizaţii către care am mers măcar cu o singură donaţie. Au nevoie destul de mare pentru că ei asistă în jur de 12 mii de persoane. Împreună credem că putem aduna mai multe produse ca să împlinim cel puţin o parte din nevoile pe care le au. "

Campania - Banca de Alimente din Republica Moldova a fost lansată anul trecut de Misiunea Socială Diaconia asociaţie a Mitropolie Basarabiei. În cadrul primei campanei, au fost colectate 4 tone de produse alimentare, care au ajuns la 28 de organizaţii. Diaconia încurajează agenţii economici, producători agro-alimentari, retailer, să prevină risipa de alimente şi să doneze Băncii de Alimente produsele alimentare scoase din circuitul comercial, cu ambalaj deteriorat sau aproape de data scadenţei.