SOCIAL

Sistemul de alimentaţie în şcoli şi grădiniţe din ţara noastră este depăşit. Se doreşte implementarea unui model modern

post-img

Guvernul intenţionează să implementeze un model modern de organizare a alimentaţiei în instituţiile educaţionale şi doreşte să preia cele mai bune practici internaţionale în acest domeniu. Posibilităţile de reorganizare şi îmbunătăţire a alimentaţiei copiilor şi elevilor în şcoli şi grădiniţe au fost examinate la întrevederea prim-ministrului Pavel Filip cu reprezentantul unei companii din Lituania.

Aceasta are o experienţă de peste 15 ani în domeniu şi asigură, în prezent, alimentaţia publică în mai multe instituţii educaţionale din ţările Baltice şi din Ucraina.

Actualul sistem de alimentaţie în şcoli şi grădiniţe din ţara noastră este depăşit şi se confruntă cu mai multe probleme. Între acestea - lipsa personalului calificat, salariile mici, procesul anevoios şi ineficient de achiziţii, utilajul învechit, cheltuieli neargumentate şi utilizarea ineficientă a banilor publici. În opinia specialiştilor, aceste probleme pot fi depăşite prin implementarea unui concept modern de organizare a alimentaţiei în instituţiile educaţionale, iar modelul lituanian ar putea fi un exemplu în acest sens. Acesta se bazează pe externalizarea serviciilor, fapt ce asigură mai multă eficienţă în administrarea resurselor şi contribuie la îmbunătăţirea calităţii alimentaţiei. De asemenea, este implementat un sistem informaţional, care oferă părinţilor posibilitatea să monitorizeze online alimentarea copiilor. În funcţie de mărimea instituţiei, bucatele pot fi pregătite pe loc sau furnizate de compania de catering. Sunt optimizate şi cheltuielile de logistică şi achiziţie.

În urma discuţiilor, prim-ministrul a dispus crearea unui grup de lucru cu participarea reprezentanţilor Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Ministerului Finanţelor şi ai companiei lituaniene pentru a efectua o analiză detaliată a costurilor şi a elabora un proiect privind pilotarea noului model de organizare a alimentaţiei în instituţiile educaţionale în unul din raioanele ţării.