SOCIAL

Serviciul Vamal va activa în regim normal pe toată perioada minivacanţei

post-img

Directorul interimar al Serviciului Vamal, Iurie Ceban, a convocat astăzi o videoconferinţă cu şefii celor trei birouri vamale pentru stabilirea unui plan de acţiuni, care să asigure buna funcţionalitate a instituţiei pe tot parcursul minivacanţei din perioada 24-27 august.

În acest interval, toate posturile vamale vor activa fără întreruperi, totodată fiind suplinite cu personal cele mai tranzitate posturi de frontieră, pentru a gestiona rapid fluxul mare de călători.

Una dintre principalele solicitări înaintate şefilor de birouri vamale se referă la aplicarea tuturor măsurilor de fluidizare a traficului, mai
ales în condiţiile în care se prognozează o creştere semnificativă a numărului de călători, care aleg să-şi petreacă minivacanţa peste hotarele ţării. Măsurile dispuse prevăd suplinirea numărului şi a echipamentului de verificare, utilizarea tuturor pistelor de control, inclusiv a celor de pe sensul opus de traversare, precum şi implicarea şefilor posturilor vamale în efectuarea controlului.

În continuare, Directorul interimar al Vămii a solicitat menţinerea unui dialog continuu cu Poliţia de Frontieră a RM în baza acordurilor de colaborare, dar şi cu autorităţile vamale şi de frontieră a ţărilor limitrofe, în vederea sincronizării măsurilor de fluidizare, astfel încât cetăţenii să beneficieze de un control rapid şi eficient pe ambele părţi ale frontierei.

În regim obişnuit de muncă vor funcţiona şi unele subdiviziuni din administraţia Aparatului Central al Serviciului Vamal, în baza
graficelor de lucru aprobate, oferind asistenţă în examinarea tuturor solicitărilor parvenite atât din partea agenţilor economici, cât şi persoanelor fizice. Totodată, responsabilii de domeniul IT vor asigura funcţionalitatea sistemelor informaţionale vamale, fiind pregătiţi să intervină prompt în cazul unor eventuale disfuncţionalităţi sau erori tehnice.

De asemenea, va fi intensificată şi activitatea subdiviziunilor specializate ale Vămii, în special a echipelor mobile şi a celor investigative, care asigură cea de-a doua linie de control vamal pe întreg teritoriul ţării, în vederea contracarării fraudelor vamale.

La finele şedinţei, Iurie Ceban a subliniat importanţa asigurării unui comportament etic şi a unei conduite ireproşabile ale funcţionarului vamal în raport cu fiecare cetăţean, disciplina executorie fiind pusă în sarcina şefilor de birouri vamale. Totodată, abuzurile în exercitarea atribuţiilor de serviciu sau incidentele de integritate nu vor fi tolerate, orice abatere urmând să fie sancţionată în conformitate cu normele legale.

În acest sens, amintim că, Serviciul Vamal are instituit Centrul Unic de Apel (+373 22 574 111) unde pot fi sesizate eventuale abuzuri admise de către angajaţii instituţiei. Tot la acest număr de telefon, puteţi afla informaţii privind regulile de traversare a frontierei cu diverse bunuri.