Reprezentanţii comunităţii de romi din Republica Moldova cer revenirea elevilor la ore în sălile de clasă. Ei susţin că sunt multe familii sărăce, iar copiii nu au dispozitivele necesare pentru a participa la lecţiile online. Din acest motiv, ei ar fi lipsiţi de dreptul la educaţie. Ministerul Educaţiei nu a răspuns deocamdată la acuzatii.
Membrii Coaliţiei "Vocea romilor" spun că lecţiile online duc la o formă de discriminare. Pe lângă lipsa conexiunii la internet şi a tehnologiilor, copiii comunităţilor rome din Republica Moldova nu au nici suficient spaţiu acasă, unde ar putea învăţa.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „Majoritatea copiilor de etnie romă, într-o locuinţă de 10 metri pătraţi locuiesc câte 10-20 de persoane, ce proces educaţional se poate petrece în aceste condiţii. Toţi copiii au dreptul să participe la procesul educaţional, trecerea la formatul on line, din start separă comunitatea romă”.
Reprezentanţii comunităţilor de romi spun că lecţiile online duc la o rată a abandonului şcolar de aproape sută la sută.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „În satul Schinoasa, unde învaţă aproximativ 90 de copii de etnie romă, niciun copil nu a avut acces la educaţia on line, pentru că părinţii nu au surse necesare”.
Membrii Coaliţiei "Vocea romilor" cer Ministerului Educaţiei ca înainte de a lua o decizie să fie consultată şi societatea civilă. Se cere revenirea la ore cu prezenţă fizică sau prelungirea vacanţei. Romii au şi alte revendicări.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „Conexiunea la internet în toate comunităţile, asigurarea tuturor copiilor şi profesorilor cu echipament necesar, dar şi cu studii suplimentare privind abilităţile digitale. Momentan, educaţia digitală este doar una formală, care nu este accesibilă majorităţii copiilor”.
Am cerut poziţia Ministerului Educaţiei dar nu am primit un răspuns până acum. Potrivit datelor oficiale, la începutul acestui an, peste 34 de mii de elevi, adică peste 10 la sută din numărul total, şi 748 de profesori, nu pot participa la orele on-line din diferite motive.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „Majoritatea copiilor de etnie romă, într-o locuinţă de 10 metri pătraţi locuiesc câte 10-20 de persoane, ce proces educaţional se poate petrece în aceste condiţii. Toţi copiii au dreptul să participe la procesul educaţional, trecerea la formatul on line, din start separă comunitatea romă”.
Reprezentanţii comunităţilor de romi spun că lecţiile online duc la o rată a abandonului şcolar de aproape sută la sută.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „În satul Schinoasa, unde învaţă aproximativ 90 de copii de etnie romă, niciun copil nu a avut acces la educaţia on line, pentru că părinţii nu au surse necesare”.
Membrii Coaliţiei "Vocea romilor" cer Ministerului Educaţiei ca înainte de a lua o decizie să fie consultată şi societatea civilă. Se cere revenirea la ore cu prezenţă fizică sau prelungirea vacanţei. Romii au şi alte revendicări.
ION DUMINICĂ, membru, Coaliţia "Vocea Romilor": „Conexiunea la internet în toate comunităţile, asigurarea tuturor copiilor şi profesorilor cu echipament necesar, dar şi cu studii suplimentare privind abilităţile digitale. Momentan, educaţia digitală este doar una formală, care nu este accesibilă majorităţii copiilor”.
Am cerut poziţia Ministerului Educaţiei dar nu am primit un răspuns până acum. Potrivit datelor oficiale, la începutul acestui an, peste 34 de mii de elevi, adică peste 10 la sută din numărul total, şi 748 de profesori, nu pot participa la orele on-line din diferite motive.