SOCIAL

Reprezentanţii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate acuză Primăria de monopolizarea publicităţii stradale din Chişinău

Reprezentanţii Asociaţiei Agenţiilor de Publicitate acuză Primăria de monopolizarea publicităţii stradale din Chişinău. Ei susţin că municipalitatea ar favoriza anumiţi agenţi economici, iar pe ceilalţi i-ar forţa să-şi închidă afacerile. Viceprimarul Victor Chironda neagă acuzaţiile şi spune că acţiunile Primăriei sunt perfect legale şi au la bază un nou regulament.

În luna mai 2020, Primăria a elaborat un nou regulament privind publicitatea stradală în Chişinău. Spaţiile de publicitate din centrul oraşului s-au redus iar panourile trebuie să respecte anumite reguli. După impunerea noior reguli, unele agenţii au rămas fără contracte.

GALINA ZABLOVSCAIA director executiv, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate: "Aceste reguli inegale de joc, acest monopol şi crearea situaţiilor de monopol pe piaţa noastră, ne uimesc, trezesc întrebări, ne revoltă şi cel mai important că nu ştim ce să facem mai departe, ce o să fie pe piaţa noastră mai departe".

Membrii asociaţiei spun că sunt gată să modernizeze publicitatea stradală şi au şi propuneri.

ANDREI JICOL, membru, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate: "Într-un final am primit acordul viceprimarului de ramură, domnul Chironda care ne-a semnat într/un final proiecte de modernizare şi le-a dat la imlimentare, nu vă imaginiţi cat de mare ne-a fost mirarea când am aflat că tot sub semnătura lui panourile demontate noi au fost expuse demontării. Este normal sa dati acceptul, dupa ca să-i semnati sentinta, după ce oamenii au investit sute de mii".

Viceprimarul Victor Chironda a respins acuzaţiile.

VICTOR CHIRONDA viceprimarul Chişinăului: "Obiectivul este de a diminua suprafeţele publictare în oraş pentru că ele erau prea multe şi ele erau amplasate în contradicţie cu regulamentul vechi. În rest celelalte acuzaţii ce ţine de monopol, staţii de aşteptare asta tot este o încercare de a pune presiune pe municipalitate, în  încercare de a curăţa oraşul de panourile neautorizate, atât".

În zona ultracentrală, care include centrul istoric, va fi interzisă amplasarea publicităţii pe faţadele clădirilor, precum şi montarea de panouri stradale de mari dimensiuni. Va fi o zona cu publicitate restrânsă, în zona veche a oraşului şi pe bulevardele centrale, unde pot fi amplasate reclame, însă, cu anumite restricţii.