SOCIAL

Regulamentul de distribuire a autorizaţiilor de transport internaţional de mărfuri a fost modificat radical

S-a modificat radical regulamentul de distribuire a autorizaţiilor de transport internaţional de mărfuri. Guvernul a aprobat o hotărâre pentru a reduce monopolul şi a pune capăt schemelor de corupţie din acest sector economic. Ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale recunoaşte că, de fapt, autorizaţiile eliberate sunt puţine, iar cererea e mare.

În prezent, Agenţia Naţională Transport Auto este cea care eliberează autorizaţiile anuale de transport internaţional de mărfuri şi autorizaţii unice pentru alte ţări. Ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale spune că se fac ilegalităţi pentru că ANTA oferă prea puţine astfel de acte.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale: „Flota reală implicată în transportul internaţional de mărfuri este de 4652 de autoturisme sau camioane însă avem doar 1576 de CEMT-uri sau autorizaţii anuale. Astfel, avem 1 la 3 autoriturisme care sunt implicate îna cest trafic. Tocmai această limitare a aurizaţiilor. Şi nu ajung pentru toată cererea, pe parcursul timpului au fost factori de corupţie, trafic de influenţă, mită, pentur ca unele companii să beneficieze de mai mult, în detrimentul altora. să se instituie anumite monopoluri.”

Autorităţile promit că vor face ordine prin noul regulament. Andrei Spînu susţine că, în prezent, nici nu se ştie care este numărul real de autoturisme deţinute de companiile de profil şi înregistrate în parcul auto.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale: „Aşa numiţii şmecherii introduceau în parcul de autocamione alte tipuri de unităţi care de fapt nu sunt implicate în fraticul de mărfuri. Ca de exemplu – betoniere, şi le puneau la evidenţă sau maşini de colectat gunoi. Astfel, creşteau artificial numărul de uniăţi şi beneficiau de mai multe autorizaţii anuale CEMT sau autorizaţii unice.”

Urmează să se facă un control riguros pentru a rămâne inregistrate doar unităţile de transport necesare. Autorităţile susţin că se dădeau illegal în arendă camioanele care aveau deja autorizaţiile primite. Din acest motiv va fi introdusă norma potrivit căreia autorizaţiile vor fi eliberate doar persoanelor care deţin în proprietate maşinile respective. S-a schimbat şi regulamentul de emitere a autorizaţiilor.

ANDREI SPÎNU, ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale: „Nici o comapnie nu va putea lua mai mult de 10 autorizaţii indiferent de mărimea parcurului. Astfel, după ce le foloseşte aplică la altele, nu să aibă stocuri iar alţii să nu aibă deloc.”

Potrivit ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, noul regulament a fost consultat cu organizaţiile de profil. Anterior, transportatorii au organizat mai multe proteste la ANTA din cauză că nu puteau intra în posesia autorizaţiilor anuale şi unice de transport internaţional de mărfuri.