SOCIAL

Promovare remarcabilă a vinului din Republica Moldova în SUA

post-img

În contextul creşterii interesului unor medii de afaceri americane, în special din domeniul vitivinicol, pentru regiunea Europei de Est, compania americano-română OenoCo International împreună cu Centrul Interregional de Advocacy şi Diplomaţie din Chişinău au realizat recent o remarcabilă campanie de promovare a sectorului vitivinicol din Republica Moldova în SUA.

Potrivit Paulei Stanca, CMS Certified Sommelier & Ambassador of Eastern European Wines, ”profesioniştii americani din domeniul vinului privesc Republica Moldova ca pe un potenţial furnizor important şi o ţară cu oportunităţi remarcabile pentru investiţii străine în domeniul vinului. SUA ar putea deveni una dintre destinaţiile de export de vin din Republica Moldova.

Totodată, infuzia de capital din exterior, inclusiv american, ar spori performanţa exportului de vin din această ţară”.

”Ne bucură foarte mult faptul că avem mesaje prin care este manifestat interesul pentru sectorul vitivinicol din Republica Moldova din partea unor organizaţii, companii şi centre de profil din SUA. Aş aminti aici Camera de Comerţ din Hampton, compania Fred Dex MS Consulting, Taste Magazine, Fortiuse Brands US Importing, Tinios Pro Hospitality Group, Romanian Garden din New York, Horizon Beverage Co, ca să dau doar câteva exemple”, a declarat dr.Antoniu Martin, preşedinte al Centrului Interregional de Advocacy şi Diplomaţie din Chişinău.

Interesul crescut, precum şi intenţia de a pune faţă în faţă producătorii de vin din Europa de Est cu importatori, specialişti şi consultanţi în domeniu din Occident, au dus la organizarea în această primăvară a unui forum economic internaţional: ” Industria vinului în Europa de Est: provocări, realităţi şi perspective”, eveniment la care sunt aşteptate foarte multe crame şi podgorii din Republica Moldova.