SOCIAL

Promo-LEX: Autorităţile locale şi cetăţenii, metode tradiţionale de comunicare

post-img

Printre cele mai frecvente instrumente de comunicare cu cetăţenii ale consiliilor raionale, consiliilor municipale şi Adunarea Populară a UTA Găgăuzia sunt paginile web, dar şi panourile informative, ziarele locale şi reţelele de socializare. Informaţiile sunt prezentate în Raportul de monitorizare a transparenţei activităţii administraţiei publice locale de nivelul II, realizat de Asociaţia Promo-LEX. ​​​​​​​ 

Potrivit raportului, consiliile raionale şi municipale apelează cel mai des la plasarea anunţurilor pe paginile web (34 de pagini web existente din 35). Totuşi, s-au păstrat metodele tradiţionale de comunicare: panoul informativ, acesta fiind prezent în 30 de APL de nivelul II, şi comunicarea prin intermediul ziarelor locale observată la 27 APL de nivelul II.

De asemenea, capătă teren comunicarea administraţiei publice prin intermediul reţelelor de socializare, fiind raportate de APL-uri în 23 de unităţi administrative. Alte mijloace de informare, cum ar fi televiziunile, radioul şi buletinul informativ, sunt utilizate mai puţin, se arată în raportul Promo-LEX.