SOCIAL

Profesori din 20 de licee din ţară vor învăţa cum să utilizeze gadgeturile în procesul de predare

Noile tehnologii prind tot mai mult teren şi în sfera educaţională din Republica Moldova. Orele de geografie, de exemplu, pot deveni mult mai interesante datorită ochelarilor cu realitate virtuală sau lecţiile de biologie pot fi captivante datorită microscoapelor digitale. Mai mulţi profesori de la 20 de licee din ţară, selectate în Proiectul Clasa Viitorului, vor învăţa, timp de patru zile, cum să utilizeze gadgeturile, astfel incat să le poată implimenta în procesul educaţional din noul an şcolar.

Pe Ana Nucă, profesor de Geografie la Liceul Teoretic "Vasile Alecsandri" din Ungheni, am surprins-o testând ochelarii cu realitate virtuală pentru prima dată. Spune că sunt o modalitate perfectă de a-i motiva pe elevi să studieze.
 
Proiectul "Clasa Viitorului" a demarat în 2017 în 11 licee din ţară, unde au fost amenajate spaţii pentru echipamentele digitale moderne. Aşa că profesorii care au deja experienţa necesară în ceea ce priveşte noile tehnologii, i-au învăţat pe ceilalţi cum să le utilizeze, ghidaţi de experţi europeni.
 
Chiar dacă iniţial, profesorii, priveau cu scepticism o astfel de abordare a lecţiilor, cu implicarea noilor tehnologii, acum sunt mulţumiţi pentru că iau parte la modernizarea sistemului educaţional din Republica Moldova, în concordanta cu cele mai noi practici europene.
 
"Clasa Viitorului" îşi propune să dezvolte abilităţi digitale şi competenţe necesare secolului 21, dar şi să sporească interesul elevilor pentru cariere în domeniile ştiinţei, ingineriei şi tehnologiei. Acest proiect este un parteneriat public-privat intre Guvernul Republicii Moldova, Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanţat de USAID, Guvernul Suediei şi UK Aid. Valoarea investiţiilor depăşeşte 12 milioane de lei.