SOCIAL

Peste 1,6 milioane de apeluri au fost făcute la serviciul 112 în primele 8 luni ale anului curent

post-img

În opt luni ale anului curent, numărul apelurilor de urgenţă la 112 a fost de 1,6 mln. Datele au fost prezentate în cadrul unei şedinţe.

„În opt luni ale anului curent, numărul apelurilor de urgenţă la 112 a fost de 1,6 mln. Cele mai multe apeluri şi solicitări s-au înregistrat în intervalul orelor 17:00 şi 19:00. Rata de răspuns în anul 2020 s-a îmbunătăţit ca rezultat al consolidării capacităţilor Serviciului 112, dar şi ca urmare a creşterii responsabilităţii cetăţenilor. Distribuite după genul acestor apeluri, 74% sunt apeluri de urgenţă medicală, 23% – solicită poliţia şi 3% - pompierii. De asemenea, în perioada ianuarie-august 2020, au fost înregistrate 38 429 de apeluri cu suspecţii la COVID-19”, a menţionat Liviu Oboroc, directorul Serviciului 112.

„Pentru a interveni în timp real în ajutorul cetăţenilor şi a face faţă oricăror situaţii de criză, trebuie să dispunem de proceduri eficiente de preluare şi procesare a apelurilor de urgenţă”, a afirmat ministrul Economiei, Sergiu Răilean.

În rezultatul şedinţei, au fost aprobate şi remise spre executare serviciilor vizate, procedurile revăzute de prelucrare a apelurilor de urgenţă 112 şi acţiunile de restabilire a funcţionalităţii Sistemului Informaţional Automatizat al Serviciului 112, precum şi procedurile operaţionale de gestionare a apelurilor de urgenţă, potrivit Moldpres.