SOCIAL

Coşmarul şoferilor din Chişinău, lipsa parcărilor

Visul oricărui şofer din Chişinău este un loc de parcare. Aproape de casă sau de serviciu. Numai că sunt tot mai multe maşini, iar parcări tot mai puţine.

Să găseşti un loc, este o adevărată aventură aşa că mulţi şoferi parchează unde apucă, cel mai des pe trotuare. Statistic, în 2019, în Republica Moldova a fost depăşit pragul de un milion de unităţi de transport înregistrate, dintre care 650 de mii sunt autoturisme.

Situaţii similare sunt pe cele mai multe străzi din Chişinău. Şoferii se plâng că nu le mai ajung trotuarele, iar pietonii că nu au pe unde merge. Aşa începe bătălia.

Expertul economic, Veaceslav Ioniţă, susţine că după 1990, la fiecare 15 ani, în Chişinău numărul de autoturisme se dublează. Aşa se face că infrastructura urbană nu mai face faţă numărului mare de maşini. Mai mult, s-au construit blocuri fără a se crea şi locuri de parcare, obligatorii prin lege.

Statistic, cel mai aglomerat este sectorul Centru. Autoturismele ocupă în timpul zilei aproape 60% din suprafaţa utilă a străzilor.

Reprezentanţii Primăriei susţin că lucrează la proiecte de îmbunătăţire a circulaţiei rutiere. Ei îşi propun ca, până la vară, să creeze benzi de trafic destinate doar pentru transportul public.

Specialiştii îşi propun să reproiecteze şi locurile de parcare din stradă.

Pentru a mai salva situaţia, Primăria duce tratative cu reprezentanţii Parlamentului pentru oferi trei din cele cinci etaje a garajului, pentru amenajarea unei parcări publice.