SOCIAL

Oamenii renunţă să se deplaseze cu bicicleta pentru că nu au trasee amenajate

Specialiştii spun că problema locurilor de parcare din Chişinău, a traficului aglomerat si a poluării aerului pot fi parţial rezolvate prin creşterea numărului de biciclişti. Din 2014, autorităţile locale tot încearcă să includă cicliştii în traficul orăşenesc, dar fără succes.

Poate fi de două ori mai rapidă decât mijloacele de transport public în comun, nu cere bani de întreţinere şi aduce beneficii sănătăţii. Peste tot, bicicleta este un mijloc popular de deplasare. Nu şi în Chişinău. De ce? Ne spun specialiştii.

Cetăţenii Chişinăului spun că nu vor circula cu bicicleta atât timp cât viaţa lor este în pericol.

Ciclismul nu este doar pentru agrement şi sport. Oraşele moderne şi-au adaptat infrastructura pentru a combina circulaţia bicicletelor cu cea a autoturismelor şi a transportului public, iar în oraşe precum Amsterdam şi Copenhaga, de exemplu, bicicletele reprezintă 40% din transportul urban.

Ciclismul reduce suprasolicitarea din trafic şi aglomerarea din parcări, mai ales în zonele centrale ale marilor oraşe.