O cramă din Republica Moldova şi una din România şi-au unit forţele şi au creat un vin care a şi fost lansat pe piaţă. Vinul se găseşte în trei sortimente şi a cucerit deja publicul.
Istoria din spatele acestei colecţii de vin începe odată cu prietenia managerilor cramelor din Republica Moldova şi România, foşti colegi de facultate. Ei au decis să-şi folosească experienţa şi creativitatea iar ideea le-a venit ... la un pahar cu vin.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: „La un pahar de vin am avut un vis de a face un vin împreună. În 2019 ne-am întâlnit la o expoziţie şi am decis visul acela să-l realizăm. Ceea ce este fain la acest proiect este că fiecare student care are un vis, îl poate realiza, dacă încearcă şi face tot posibilul pentru asta”.
Vinul se găseşte în varianta alb – produs de crama din Transilvania, rose şi roşu – făcut de către vinăria din Republica Moldova. La coproducţia moldo-transilvăneană sunt folosite tehnologii de ultima oră, dar şi experienţa străbunilor.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: Am decis să alegem piaţa românească pentru lansare, pentru că România e o ţară strategică pentru toţi vinificatorii din Republica Moldova, mai ales după embargoul impus de Rusia, România a fost piaţa salvatoare pentru vinificatorii noştri”.
Parteneriatul dintre cele două crame presupune şi o investiţie comună de 300 de mii de euro.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: „Avem acum câte 60 000 de sticle pentru fiecare vin. Deja suntem listaţi la careva reţele din România şi preconizăm să ajungem şi în celelalte. Deocamdată proiectul e doar pentru România, poate, într-o zi şi în Moldova să-l aducem”.
Preţul unei sticle cu vin moldo-transilvănean este de 35 de roni. Pentru viitor sunt prevăzute şi exporturi spre alte pieţe externe.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: „La un pahar de vin am avut un vis de a face un vin împreună. În 2019 ne-am întâlnit la o expoziţie şi am decis visul acela să-l realizăm. Ceea ce este fain la acest proiect este că fiecare student care are un vis, îl poate realiza, dacă încearcă şi face tot posibilul pentru asta”.
Vinul se găseşte în varianta alb – produs de crama din Transilvania, rose şi roşu – făcut de către vinăria din Republica Moldova. La coproducţia moldo-transilvăneană sunt folosite tehnologii de ultima oră, dar şi experienţa străbunilor.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: Am decis să alegem piaţa românească pentru lansare, pentru că România e o ţară strategică pentru toţi vinificatorii din Republica Moldova, mai ales după embargoul impus de Rusia, România a fost piaţa salvatoare pentru vinificatorii noştri”.
Parteneriatul dintre cele două crame presupune şi o investiţie comună de 300 de mii de euro.
ADRIAN TROFIM, manager vinărie, Anenii Noi: „Avem acum câte 60 000 de sticle pentru fiecare vin. Deja suntem listaţi la careva reţele din România şi preconizăm să ajungem şi în celelalte. Deocamdată proiectul e doar pentru România, poate, într-o zi şi în Moldova să-l aducem”.
Preţul unei sticle cu vin moldo-transilvănean este de 35 de roni. Pentru viitor sunt prevăzute şi exporturi spre alte pieţe externe.