SOCIAL

Numărul de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a scăzut în 2018

post-img

Numărul de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a scăzut în primul trimestru al anului 2018 cu 28,5 mii şi a ajuns la peste patru milioane.

Potrivit datelor oferite de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, volumul traficului de voce s-a diminuat, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, cu 1,5% şi a însumat 1 mld. 496,2 mil. de minute, iar volumul total al vânzărilor acestor servicii s-a micşorat cu 5,4 la sută şi a alcătuit peste 749,1 milioane de lei.

Conform datelor prezentate de cei trei furnizori de servicii de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom - Unite), scăderea numărului total de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost cauzată de micşorarea bazelor de clienţi ale companiilor Orange Moldova (-29,1 mii) şi Moldcell (- 8 mii). În acelaşi timp, baza de utilizatori ai companiei Moldtelecom a crescut cu mai bine de 8,6 mii.

Scăderea volumului total al traficului de voce a fost cauzată de diminuarea traficului generat în cadrul reţelelor ce aparţin celor trei furnizori de comunicaţii mobile şi al traficului direcţionat către alte reţele mobile. În acelaşi timp, micşorarea numărului de utilizatori a condus la creşterea uşoară a traficului mediu lunar per utilizator, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 3,1% până la 262 minute (patru ore şi 22 minute).
 
În primul trimestru al acestui an, un utilizator deservit de compania Orange Moldova a vorbit la telefonul mobil în medie lunar 299 minute, un client deservit de Moldtelecom – 285 minute şi un client al Moldcell – 194 minute.
 
Volumul vânzărilor înregistrate de Moldcell a scăzut cu 8,9 la sută şi a însumat peste 227,2 mil. de lei, iar vânzările realizate de Orange Moldova s-au diminuat cu 5,2% şi au totalizat 481,6 mil. de lei.
 
Trendul negativ al principalilor indicatori ai pieţei de telefonie mobilă este cauzat de schimbarea preferinţelor de consum ale utilizatorilor de la serviciile acestui tip de telefonie la serviciile alternative de comunicare prin reţeaua Internet  şi a aplicaţiilor : Skype, Viber, WhatsApp, etc. - care sunt mai ieftine sau se oferă gratuit.
 
La finalul primului trimestru al anului 2018, cotele de piaţă ale celor trei furnizori de servicii de telefonie mobilă, în funcţie de cifra de afaceri, nu au suferit schimbări notabile. Orange Moldova continuă să deţină cea mai importantă cotă de piaţă – de 64,28%, iar Moldcell şi Moldtelecom - cote de piaţă în mărime de 30,36% şi, respectiv, de 5,36%.