Numărul copiilor înscrişi în instituţiile de educaţie timpurie în anul 2020 a fost de 134,2 mii de persoane, înregistrând o diminuare cu 10,4% comparativ cu anul precedent. Reducerea este evidentă atât în unităţile din mediul rural, cât şi în cele din mediul urban. Totodată, numărul de copii înscrişi în instituţiile private a constituit 1,1 mii de persoane, fiind în creştere cu 4,7% faţă de anul 2019. Datele sunt oferite de Biroul Naţional de Statistică (BNS)
În 2020, la 100 de locuri în instituţiile de educaţie timpurie din R. Moldova reveneau în medie 76 de copii. Cei mai mulţi copii la 100 de locuri au fost înregistraţi în Bălţi, iar cel mai puţini – în instituţiile din raionul Leova, relatează IPN. Distribuţia pe vârste a copiilor denotă o preponderenţă a copiilor cu vârsta de 5 ani – 24,9%, pe când ponderea copiilor de şapte ani şi peste este de 1,2%.
În 2020, educaţia timpurie a fost organizată în 1485 de instituţii, din care 808 unităţi cu statut de creşă-grădiniţă. Au fost completate cu copii 6441 de grupe, din care 50 de grupe cu destinaţie specială. Numărul copiilor cu deficienţe senzoriale, fizice şi comportamentale, înscrişi în instituţiile de educaţie timpurie, a fost de 742 de persoane (la nivelul anului 2019). În funcţie de tipul necesităţilor, ponderi mai mari le revin copiilor cu deficienţe de vorbire. În instituţiile de educaţie timpurie cu destinaţie generală sunt integraţi 175 de copii cu dizabilităţi şi 1259 de copii cu cerinţe educaţionale speciale.
Din totalul de 1485 de instituţii de educaţie timpurie, 99,0% aparţin sectorului public. Instituţiile de învăţământ private (15 unităţi) au funcţionat doar în mediul urban. În perioada 2015-2020, numărul de instituţii de educaţie timpurie este în creştere.
În 2020, educaţia timpurie a fost organizată în 1485 de instituţii, din care 808 unităţi cu statut de creşă-grădiniţă. Au fost completate cu copii 6441 de grupe, din care 50 de grupe cu destinaţie specială. Numărul copiilor cu deficienţe senzoriale, fizice şi comportamentale, înscrişi în instituţiile de educaţie timpurie, a fost de 742 de persoane (la nivelul anului 2019). În funcţie de tipul necesităţilor, ponderi mai mari le revin copiilor cu deficienţe de vorbire. În instituţiile de educaţie timpurie cu destinaţie generală sunt integraţi 175 de copii cu dizabilităţi şi 1259 de copii cu cerinţe educaţionale speciale.
Din totalul de 1485 de instituţii de educaţie timpurie, 99,0% aparţin sectorului public. Instituţiile de învăţământ private (15 unităţi) au funcţionat doar în mediul urban. În perioada 2015-2020, numărul de instituţii de educaţie timpurie este în creştere.