SOCIAL

Noi norme în transportul feroviar din UE: despăgubiri în funcţie de durata întârzierii trenului sau rambursarea integrală a biletului

post-img

Eurodeputaţii sunt pregătiţi să susţină noile norme menite să consolideze drepturile pasagerilor din transportul feroviar în UE.

Deoarece în fiecare an pasagerii călătoresc aproximativ 500 de miliarde de kilometri pe reţeaua de căi ferate ale Europei, Parlamentul European doreşte să se asigure că aceştia sunt protejaţi.

Deputaţii europeni vor vota aastăzi asupra modernizării drepturilor pasagerilor din transportul feroviar. Modificările propuse cuprind câteva domenii cheie care se vor aplica în toate statele membre UE şi pentru toate serviciile feroviare. Acestea au fost aprobate de către comisia pentru transport şi turism pe 9 octombrie.

Mai multe drepturi pentru persoanele cu dizabilităţi şi mobilitate redusă

Toate companiile feroviare din UE vor fi nevoite să garanteze asistenţă gratuită pentru persoanele cu dizabilităţi sau mobilitate redusă. De asemenea, acestea vor trebui să asigure compensarea integrală în cazul pierderii sau deteriorării echipamentului de mobilitate, precum şi în cazul pierderii sau accidentării animalelor dresate.

Compensaţii pentru întârzieri

În cazul amânării călătoriei cu trenul, pasagerii pot să ceară rambursarea integrală a biletului sau să continue călătoria şi să ceară o rambursare parţială. Eurodeputaţii susţin ideea de creştere a despăgubirii în funcţie de durata întârzierii.
 

Reguli existente

Propuneri noi

Întârziere între 60 & 120 de minute: 25% din valoarea biletului

Întârziere între 60 & 90 de minute: 50% din valoarea biletului

Întârziere între 90 & 120 de minute: 75% din valoarea biletului

Întârziere > 120 de minute: 50% din valoarea biletului

Întârziere > 120 de minute: 100% din valoarea biletului


Aplicare uniformă a legislaţiei în toate statele membre UE

În prezent, doar cinci state membre aplică integral normele existente privind drepturile pasagerilor din transportul feroviar, în timp ce altele au scutiri pentru serviciile de lungă distanţă interne şi transfrontaliere urbane, suburbane şi regionale. Deputaţii europeni vor ca statele membre să renunţe la scutiri în termen de cel mult un an de la intrarea în vigoare a noilor norme.

Mai multe informaţii despre drepturile pasagerilor

Companiile feroviare vor trebui să ofere călătorilor mai multe informaţii despre normele existente, de exemplu prin includerea în bilete a unor informaţii detaliate privind drepturile pasagerilor. De asemenea, acestea vor trebui să fie mai transparente cu privire la termenele şi procedurile de procesare a reclamaţiilor.

Trenuri cu locuri speciale pentru biciclete

În prezent, spaţiile special amenajate pentru biciclete în trenuri sunt inadecvate. Deputaţii europeni doresc ca trenurile noi să aibă spaţii de depozitare pentru biciclete, pentru a încuraja utilizarea lor.