SOCIAL

Ministrul Economiei şi Infrastructurii solicită ca toate camerele de monitorizare să fie funcţionale şi imaginile să fie puse la dispoziţia cetăţenilor

post-img

Ministrul Economiei şi Infrastructurii, Chiril Gaburici, a efectuat o vizită inopinată la Î.S. „Administraţia de Stat a Drumurilor”, în cadrul căreia a solicitat ca toate camerele de monitorizare să fie funcţionale şi imaginile de pe acestea să fie puse la dispoziţia cetăţenilor.

Chiril Gaburici a menţionat că acesta este un mijloc sigur cu ajutorul căruia oricine poate monitoriza traseele naţionale şi circulaţia pe acestea, se anunţă într-un comunicat al MEI.
 
„Urmează să stăm cu ochii pe fiecare traseu, pentru a ne asigura că toate sunt accesibile circulaţiei. Am demonstrat încă de iarna trecută că în echipă comună şi cu colegii din alte structuri, reuşim să facem ordine pe toate drumurile. Dar este foarte important şi ca participanţii la trafic să nu pornească neechipaţi la drum, întrucât aceasta este cea mai frecvent întâlnită cauză a derapajelor, ambuteiajelor şi accidentelor rutiere pe timp de iarnă”, a adăugat ministrul.
 
Circulaţia rutieră pe drumurile naţionale este asigurată în condiţii de iarnă. Sectoarele de drum ce prezintă un pericol sporit sunt monitorizate de comun cu reprezentanţii Inspectoratului Naţional de Patrulare al IGP al MAI, pentru a se interveni urgent în caz de necesitate.
 
Locul amplasării camerelor, care asigură vizualizarea stării drumurilor, dar şi imaginile actualizate la fiecare jumătate de oră pot fi găsite pe site-ul asd.md.
 
La executarea lucrărilor de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant, pe drumurile publice se preconizează antrenarea a 518 maşini şi utilaje rutiere. Peste 170 de utilaje ale S.A. „Drumuri” sunt dotate cu sisteme de monitorizare prin satelit (GPS), astfel acestea vor permite monitorizarea utilizării tehnicii rutiere la executarea lucrărilor. De asemenea, pentru combaterea lunecuşului pe drumurile publice sunt pregătite aproximativ 70 de mii de tone de material antiderapant şi 15 mii de tone de sare tehnică, conform lungimii drumurilor naţionale din gestiune.