La Chişinău a fost lansat primul serviciu de închiriat trotinete. O soluţie alternativă şi ecologică pentru deplasarea rapidă şi comodă pe distanţe scurte în oraş. Eviţi ambuteiajele dar şi reduci emisiile de bioxid de carbon. Magazinele specializate au înregistrat, în acest an, creşteri mari la vânzările de mijloace de transport electrice.
Primul pas pe care trebuie să îl faci ca să poţi încheria o trotinetă electrică în Chişinău este să te înregistrezi pe site-ul http://iride.md şi să întocmeşti un formular.
„Odată ce a primit e-mailul şi sms de verificare, utilizatorul este confirmat membru activ al web site-ului, el îşi poate suplini contul cu o sumă anumită de bani, după care se apriâopie la una din cele două locaţii operaţionale actualmente şi solicită să soluţioneze una din trotinete”, a spus MARIN ROŞCOVAN, coordonator de proiect.
Un minut cu trotineta costă un leu şi 50 de bani. Ca să o închiriezi pentru opt ore trebuie să scoţi din buzunar 240 de lei. După o săptămână de la lansare, iniţiatorii proiectului spun că au rezultate bune.
„Sâmbăta şi duminica au fost date în chirie şi 30 de trotinete care le avem în gestionare. Reacţia oamenilor a fost foarte poztivă. Scopul este de a educa populaţia despre existenţa transportului alternativ şi pe viitor intenţia este de a de a dezvolta o aplicaţie, de a mări parcul de trotinete, este de a introduce trotinetele electrice ca o alternativă viabilă”, a spus MARIN ROŞCOVAN, coordonator de proiect.
Zilnic, în magazinele specializate, se vând multe trotinete, pentru toate gusturile.
„Pentru prima dată am importat în acest an şi trotinete off-road ceea ce permite să te deplasezi şi pe drumurile mai puţin bune. Nu avem nici una în stoc. Ceea ce ţine de trotinetele obişnuite care au o autonomie de 45 de km şi o viteză de 25 de km care sunt potrivite pentru oraş, la acestea avem stoc până în prezent”, a spus MARIA ONICĂ, manager PR.
Cu astfel de probleme se ciocnesc zilnic cei care folosesc trotinetele electrice sau bicicletele.
„Nu avem reglementări foarte bune, pe unde avem voie să mergem şi oamenii nu întotdeauna sunt destul de receptivi când de exemplu merg pe pistă de biciclete şi trotinete şi ei stau exact în mijlocul drumui să se dea la o parte. Am atenţioant un şofer că a parcat neregulamentar şi el a spus că nu are treabă şi din urmă a venit un poliţist şi a zis că domnişoara are dreptate”, A SPUS TATIAN MEDVEDEVA.
Circulaţia pe trotineta electrică este reglementată în doar câteva ţări europene. În Franţa este interzisă circulatia pe trotuare. Codul rutier, special modificat pentru acest mijloc de transport, este foarte strict şi prevede amenzi de până la 1500 de euro pentru cei care încalca regulile.
STAND UP MIHAELA ANTOCHE, corespondent TVR la Paris
din mapa paris trotinete
7288 00:03 La Paris dar şi în alte mari oraşe ale Hexagonului, trotinetele electrice sunt pentru că reprezintă un mijloc de transport rapid şi ieftin. Numai la Paris sunt peste 20 mii de trotinete electrice. Acestea nu au voie să circule pe trotuare. In caz contrar, amenda este 135 de euro.
BETA Autorităţile franceze au impus şi limite de viteză de 25 km/ora, varsta minima la 12 ani, lumini obligatorii în faţă şi în spate, sistem de frânare şi avertizor sonor. Este interzis vorbitul la telefon de pe trotinetă şi purtarea căştilor audio în timpul condusului. Circulatia este permisa doar pe pistele de biciclete sau pe drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 km/oră.
„Odată ce a primit e-mailul şi sms de verificare, utilizatorul este confirmat membru activ al web site-ului, el îşi poate suplini contul cu o sumă anumită de bani, după care se apriâopie la una din cele două locaţii operaţionale actualmente şi solicită să soluţioneze una din trotinete”, a spus MARIN ROŞCOVAN, coordonator de proiect.
Un minut cu trotineta costă un leu şi 50 de bani. Ca să o închiriezi pentru opt ore trebuie să scoţi din buzunar 240 de lei. După o săptămână de la lansare, iniţiatorii proiectului spun că au rezultate bune.
„Sâmbăta şi duminica au fost date în chirie şi 30 de trotinete care le avem în gestionare. Reacţia oamenilor a fost foarte poztivă. Scopul este de a educa populaţia despre existenţa transportului alternativ şi pe viitor intenţia este de a de a dezvolta o aplicaţie, de a mări parcul de trotinete, este de a introduce trotinetele electrice ca o alternativă viabilă”, a spus MARIN ROŞCOVAN, coordonator de proiect.
Zilnic, în magazinele specializate, se vând multe trotinete, pentru toate gusturile.
„Pentru prima dată am importat în acest an şi trotinete off-road ceea ce permite să te deplasezi şi pe drumurile mai puţin bune. Nu avem nici una în stoc. Ceea ce ţine de trotinetele obişnuite care au o autonomie de 45 de km şi o viteză de 25 de km care sunt potrivite pentru oraş, la acestea avem stoc până în prezent”, a spus MARIA ONICĂ, manager PR.
Cu astfel de probleme se ciocnesc zilnic cei care folosesc trotinetele electrice sau bicicletele.
„Nu avem reglementări foarte bune, pe unde avem voie să mergem şi oamenii nu întotdeauna sunt destul de receptivi când de exemplu merg pe pistă de biciclete şi trotinete şi ei stau exact în mijlocul drumui să se dea la o parte. Am atenţioant un şofer că a parcat neregulamentar şi el a spus că nu are treabă şi din urmă a venit un poliţist şi a zis că domnişoara are dreptate”, A SPUS TATIAN MEDVEDEVA.
Circulaţia pe trotineta electrică este reglementată în doar câteva ţări europene. În Franţa este interzisă circulatia pe trotuare. Codul rutier, special modificat pentru acest mijloc de transport, este foarte strict şi prevede amenzi de până la 1500 de euro pentru cei care încalca regulile.
STAND UP MIHAELA ANTOCHE, corespondent TVR la Paris
din mapa paris trotinete
7288 00:03 La Paris dar şi în alte mari oraşe ale Hexagonului, trotinetele electrice sunt pentru că reprezintă un mijloc de transport rapid şi ieftin. Numai la Paris sunt peste 20 mii de trotinete electrice. Acestea nu au voie să circule pe trotuare. In caz contrar, amenda este 135 de euro.
BETA Autorităţile franceze au impus şi limite de viteză de 25 km/ora, varsta minima la 12 ani, lumini obligatorii în faţă şi în spate, sistem de frânare şi avertizor sonor. Este interzis vorbitul la telefon de pe trotinetă şi purtarea căştilor audio în timpul condusului. Circulatia este permisa doar pe pistele de biciclete sau pe drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 km/oră.