La ce trebuie să atragă atenţia consumatorii atunci când cumpără produse de BLACK FRIDAY
Sursa foto:http://www.consumator.gov.md/ Vizualizari:

La ce trebuie să atragă atenţia consumatorii atunci când cumpără produse de BLACK FRIDAY

Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada Black Friday, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei (APCSP) recomandă să citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi daca acesta corespunde cu adevarat dorinţelor şi nevoilor dvs. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Indicatorul de preţ trebuie să fie afişat în imediata apropiere a produsului sau aplicat pe acesta. 

Verificaţi toate detaliile produsului pe care doriţi să-l achiziţonaţi şi cereţi informaţii suplimentare din timp, dacă este cazul. Preţul mic al unor produse de multe ori poate reflecta calitatea îndoielnică a acestuia, deci mare atenţie la producător, integritatea produsului şi ambalajului, cât şi la specificaţiile tehnice.

În toate cazurile solicitaţi eliberarea bonului de casă, oferirea certificatului de garanţie pentru produsele de folosinţă îndelungată pe suport de hârtie sau pe orice alt suport durabil, disponibil şi accesibil consumatorului. Lipsa documentelor care confirmă achiziţionarea produsului poate duce la imposibilitatea satisfacerii revendicărilor consumatorilor de către APCSP.

În cazul comerţului electronic, agentul economic este obligat să asigure celorlalţi  subiecţi ai comerţului electronic şi organelor de control ale statului accesul la informaţia autentică despre sine în formă electronică, în limba română, iar după  caz,  în altă limbă. Informaţia va cuprinde următoarele date:

  • denumirea completă şi forma de organizare juridică, datele cu privire la înregistrarea de stat, etc;
  • adresa juridică, adresa de poştă electronică a persoanei, numărul telefonului de contact;
  • datele privind condiţiile expedierii, precum şi preţurile bunurilor destinate vânzării, tarifele lucrărilor ce vor fi executate sau serviciilor ce vor fi prestate;
  • stocul existent;
  • caracteristicile produselor ce va permite alegerea produsului în deplină cunoştinţă a tuturor parametrilor.

APCSP atenţionează consumatorii că sunt în drept să ceară vânzătorului, în termen de 14 zile, înlocuirea unui produs nealimentar de calitate corespunzătoare cu un produs similar celui procurat dacă acest produs nu-i convine ca formă, gabarite, model, mărime, culoare sau dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei din alte cauze.

Similare
RECOMANDĂRI