SOCIAL

În şase centre de plasament din Republica Moldova, absenteismul şcolar s-a redus cu 50%

Educaţia a sute de copii este de-a dreptul furată chiar de părinţi. Se întâmplă în Republica Moldova în secolul 21. Explicaţia lor e una cât se poate de simplă – sărăcia! Unii părinţii sustin că nu au bani să cumpere rechizite, haine, cărţi sau să achite taxă de şcolarizare. O soluţie ar fi centrele de plasament, unde copiilor le sunt oferite lucrurile care le lipsesc acasă, dar - cel mai important - le este cultivată şi nevoia de carte.

Până acum, pentru Loredana învăţătura însemna doar o pauză de la munca din gospodărie. Rar de tot păşea pragul şcolii.
 
Nu ar mai fi făcut carte nici Renata, dacă rămânea în satul de baştină alături de familia sa.
 
Cu o temelie în viaţă clădită pe cunoştinţele acumulate din cărţi, pentru aceşti copii viitorul va fi mai bun. Este şi cazul Nataliei.
 
Elevii au îndrăgit să înveţe datorită muncii depuse de asistenţii de la Centrele de Plasament. Asociaţia PRODOCS din Republica Moldova a pus pe roate un proiect de incluziune socio-şcolară a copiilor din situaţii vulnerabile în care sunt incluse şase centre de plasament. Primele rezultate au şi apărut - s-a redus la jumătate absenteismul şcolar.
 
Pe lângă faptul că nu mai sunt elevi chiulangii, sunt şi puţini codaşi la învăţătură. Performanţele şcolare tot cresc cu 5% în fiecare semestru.
 
La fel de importante sunt activităţile de socializare şi cele distractive. De multe ori, copii îşi fac mai greu prieteni, aşa că sunt organizate diverse întâlniri între cele centrele de plasament incluse în program.
 
Proiectul este implementat de Asociaţia PRODOCS cu suportul fundaţiei eleveţiene Pestalzzi. Astăzi, copiii de la centrele de plasament din Drochia, Teleneşti şi Hânceşti au meşterit, au dansat şi au cântat.