SOCIAL

În Republica Moldova, patru din zece persoane nu analizează eticheta produselor alimentare

N-avem timp să ne gândim la propria sănătate. Asta arată cel mai recent studiu realizat de Magenta Consulting, care a scos la iveală faptul că patru din zece cetăţeni ai Republicii Moldova nu analizează eticheta produselor alimentare.

Rar oamenii îşi pun întrebarea ce mănâncă, ce se ascunde dincolo de aspectul perfect, ce-a mai rămas natural din acest produs şi cum îi va afecta acest lucru pe termen lung.

16 la sută dintre cetăţenii Republicii Moldova nu citesc niciodată ce scrie pe ambalajele produselor alimentare. Lucrurile nu s-au schimbat foarte mult în bine faţă de acum 7 ani, când procentul acestora era de 19%. Studiul realizat de Magenta Consulting mai arată că trei din patru persoane care nu analizează eticheta produsului sunt bărbaţi. 45 la sută au vârsta peste 50 de ani, iar mai bine de jumătate sunt din mediul rural. Mulţi dintre cei care nu sunt atenţi la etichetă au venituri mai mici de trei mii de lei lunar.

La polul opus se află tabăra persoanelor care citesc informaţia de pe etichetă – o treime o fac la toate produsele şi o altă treime – la majoritatea sau la unele dintre produse. În general, femeile, persoanele tinere şi cele cu venituri lunare mai mari sunt mai atente la ce cumpără.

In schimb, aproape toţi cumparatorii verifica termenul de valabilitate al produselor alimentare. Trei din patru citesc denumirea produsului şi tot atâţia analizează ingredientele acestuia. Cei mai puţini sunt cei care afirmă că verifică informaţiile nutriţionale: valoarea nutritivă, alergenii şi conţinutul de gluten.

Cu toate că nutriţia este un subiect mai puţin discutat în Republica Moldova, rata celor care acordă importanţă acestui aspect nu diferă de cea din Statele Unite, unde tematica nutriţiei este cu mult mai mediatizată.

Specialiştii ne recomandă să citim atent eticheta, pentru a nu ne lăsa păcăliţi de trucurile de marketing. Un exemplu in acest sens ar fi acela al unui producător care, pe partea din faţă a ambalajului, ne informează, cu majuscule, că vom consuma un produs din ficat de gâscă, pentru ca, în lista de ingrediente să descoperim că produsul conţine 20 la sută din respectivul ficat, 40 la sută carne de porc şi 40 la sută slănină de porc.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting, pe un eşantion de 521 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 70 de ani. Datele au fost colectate prin telefon, în perioada 26 martie-15 aprilie.