SOCIAL

În clasele multietnice se vor preda lecţii de toleranţă şi respect reciproc

post-img

În clasele multietnice cu elevi romi din Republica Moldova se vor preda lecţii de toleranţă şi respect reciproc, în conformitate cu standardele Consiliului Europei şi experienţele europene. În acest sens, circa 80 de profesori, psihologi şi directori adjuncţi din instituţiile de învăţământ general au fost iniţiaţi în tehnicile de dezvoltare a abilităţilor şi atitudinilor pozitive în clase multietnice. Activitatea de formare profesională a fost organizată pe 12-14 aprilie de proiectul Consiliului Europei: „Educaţie pentru democraţie în Republica Moldova”, în cooperare cu Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării şi Ambasada Germaniei în Chişinău.

Angela Ganninger, ambasadoare a Germaniei în Republica Moldova, a subliniat că în actuala preşedinţie germană a Comitetului de Miniştri al Consiliului Europei, Germania depune eforturi în respectarea drepturilor omului, democraţiei şi statului de drept, în modelarea viitorului în acest sens cu accent pe noile tehnologii şi în apropierea Europei de cetăţeni. „Acest atelier de formare le-a oferit cadrelor didactice şi psihologilor oportunitatea să examineze experienţa germană şi să analizeze subiecte relevante, cum ar fi comunicarea şi percepţia interetnică”, a adăugat ambasadoarea, citată de IPN.

William Massolin, şef al Oficiului Consiliului Europei la Chişinău, a evidenţiat că accesul la educaţia de calitate este o componentă cheie a Planului de Acţiuni Strategic al Consiliului Europei pentru Romi şi Călători (2020-2025). Acesta a recunoscut rolul crucial pe care educaţia îl joacă în ruperea cercului vicios de marginalizare şi excludere cu care mulţi etnici romi încă se confruntă. „Consiliul Europei lucrează intens în asigurarea educaţiei incluzive de calitate, în special prin Departamentul Educaţie, care a elaborat politici şi instrumente utile în acest sens. Aş menţiona aici Cadrul de referinţa al competenţelor pentru cultură democratică al Consiliului Europei, care include 20 de competenţe pentru viaţă într-o societate democratică şi diversă”, a spus William Massolin.

Proiectul este realizat de Consiliul Europei, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, cu suportul financiar al Agenţiei Elveţiene pentru Dezvoltare şi Cooperare în cadrul programului „Moldova: Promovarea Implicării Civice Active”.