SOCIAL

În 2016, „Telefonul Copilului” a înregistrat peste nouă mii de apeluri

post-img

Probleme de comunicare sau emoţionale, cazuri de violenţă, neglijare şi sentimentul de singurătate au fost temele abordate la Serviciul gratuit „Telefonul copilului”, pe parcursul anului 2016.

Potrivit Ministerului Muncii, anul trecut, au fost înregistrate 9.495 de apeluri, dintre care apeluri unice 8.031 şi apeluri repetate 1.464. Aproximativ 2.000 de copii au telefonat la 116 111 pentru a solicita informaţii cu referire la probleme de comunicare cu semenii. În 897 de cazuri, copiii au solicitat informaţii despre specificul serviciului, cât şi drepturile lor, iar în 71 de situaţii au raportat cazuri de violenţă şi neglijare. Vârsta copiilor care au sesizat la 116 111 cazuri de violenţă şi neglijare variază de la nouă la 17 ani.
 
De „Telefonul Copilului” au beneficiat şi persoanele adulte care s-au informat despre proiecte alternative de protecţie, modul de obţinere a ajutorului material, drepturile copilului şi obligaţiile părinţilor în raport cu copiii lor. Au fost înregistrate 470 de apeluri de informare.
 
Totodată, autorităţile menţionează că, în primul trimestru al anului 2017, au fost înregistrate 1.685 de apeluri, dintre care 1.360 - unice şi 328 - repetate.
 
„Telefonul Copilului” 116 111 este un serviciu telefonic de asistenţă gratuită pentru copii, care şi-a început activitatea la 4 iunie 2014, fiind gestionat de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei şi implementat de Centrul Internaţional „La Strada”. Serviciul oferă suport emoţional atât copiilor, cât şi părinţilor aflaţi în dificultate şi de informare în domeniul drepturilor şi protecţiei copilului. Acesta activează non-stop, apelul este gratuit, confidenţial, anonim şi dispune de mijloace de comunicare pe internet: skype: TelefonulcopiluluiMoldova116111.