SOCIAL

Furnizorii de Internet trebuie să elaboreze ghiduri pentru protejarea copiilor de informaţiile dăunătoare

post-img

Furnizorii de servicii de Internet accesibile publicului trebuie să întreprindă măsurile necesare pentru asigurarea protejării de către părinţii şi reprezentanţii legali, precum şi de către instituţiile preşcolare şi şcolare a copiilor de informaţiile dăunătoare de pe Internet.

Potrivit unei hotărâri a Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), aceste măsuri trebuie să se refere la elaborarea de către furnizori a unor Ghiduri, care vor conţine instrumentele şi metodele de autoreglementare a conţinutului din Internet cu impact negativ asupra copiilor.

Ghidurile trebuie să includă următoarele informaţii privind siguranţa online a copiilor: riscurile la care pot fi supuşi copiii la accesarea anumitor tipuri de conţinut din Internet nefiltrat; utilizarea tehnologiilor de informare şi de comunicare de către copii; accesul online la informaţiile din Internet şi la dispozitivele digitale; reţelele de socializare, jocurile online, lumile virtuale şi riscurile pentru copii; recomandări privind condiţiile de siguranţă a copiilor în mediul online; importanţa autoreglementării de către părinţi a accesului la Internet pentru prevenirea sau limitarea impactului negativ asupra copiilor; instrumentele disponibile pentru autoreglementarea accesului la Internet şi instituţiile abilitate unde se pot raporta abuzurile din mediul online, conţinuturile considerate ilegale sau dăunătoare copiilor.

Totodată, furnizorii vor trebui să informeze clienţii despre instrumentele disponibile, care pot fi puse la dispoziţia lor în scopul protejării copiilor. Astfel, aceştia vor trebui să ofere exemple de aplicaţii de filtrare şi control parental instalabile pe echipamente terminale mobile şi fixe; descrierea sumară a posibilităţilor oferite de diferite aplicaţii privind filtrarea conţinutului, blocarea aplicaţiilor, controlul parental, raportarea privind activitatea pe Internet etc.; servicii de filtrare la nivel de reţea oferite de furnizor; posibilităţi de filtrare la nivel de aplicaţii disponibile utilizatorilor (la nivel de Internet browser etc.).

Furnizorii vor trebui să plaseze ghidurile pe paginile lor web oficiale, precum şi în centrele comerciale şi vor trebui să asigure accesul utilizatorilor la informaţia respectivă, actualizată, pe măsura apariţiei unor noi instrumente şi/sau metode de autoreglementare, scrie bizlaw.md.