SOCIAL

Drumurile de acces spre mai multe posturi de frontieră vor fi reabilitate

post-img

Porţiunile de carosabil care urmează a fi reparate, dar şi măsurile ce necesită a fi întreprinse în acest sens au fost discutate în cadrul întrevederii directorului general al Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie cu secretarul de stat al Ministerului Economiei şi Infrastructurii în domeniul construcţiilor şi infrastructurii drumurilor, Anatol Usatîi.

În primă fază, proiectul de reabilitare vizează construcţia capitală a celor mai impracticabile porţiuni de drum. Este vorba despre tronsoanele care duc spre punctele de trecere ”Larga-Kelmenţî” (cca 5 km), ”Unguri-Bronniţa” (cca 6,3 km) şi tronsonul cuprins între punctele de trecere ”Giurgiuleşti-Reni” şi ”Giurgiuleşti-Galaţi” (cca 1,2 km).

Vor fi reparate şi porţiunile de drum din proximitatea zonelor de control vamal care urmează a fi inaugurate la Sculeni, Costeşti şi Giurgiuleşti.

Actualmente, starea nesatisfăcătoare a drumurilor de acces către ”Larga-Kelmenţî” îi determină pe participanţii la traficul transfrontalier să opteze pentru posturile vamale ”Otaci” sau ”Criva”, unde, în consecinţă, sunt atestate cele mai mari valori de trafic de la frontiera moldo-ucraineană.

Potrivit datelor deţinute, posturile vamale ”Otaci” şi ”Criva” sunt traversate săptămânal de circa 6 449 şi respectiv, 5 916 unităţi de transport, în timp ce prin ”Larga-Kelmenţî” sunt consemnate în Registrul traversărilor doar 941 de autovehicule.

Astfel, reabilitarea acestor sectoare de drum ar permite degajarea traficului prin cele două posturi vamale, iar odată cu instituirea controlului vamal în ”Unguri-Bronniţa” fluxurile menţionate s-ar dispersa şi mai mult.

În cadrul aceluiaşi proiect este planificată şi reabilitarea căii de acces spre postul vamal ”Palanca” din direcţia Republicii Moldova, iar porţiunea de drum
înspre Ucraina va fi construită în cadrul proiectului de construcţie a punctului de trecere ”Palanca” pentru realizarea controlului comun pe
teritoriul ţării noastre.

Extinderea zonei de control vamal şi construcţia sectorului de drum înspre Ucraina va fi realizată prin intermediul PNUD Moldova, care este şi partenerul de implementare a proiectului de construcţie a noului punct de trecere. Costul lucrărilor pentru ambele porţiuni de drum este estimat la cca 730 000 euro, bani care urmează a fi alocaţi din fondurile guvernamentale.