SOCIAL

Denumiri de produse şi întreprinderi, dar şi texte publicitare, respinse din cauza greşelilor

Hârtia igienică nu are nimic în comun cu Realitatea, la fel şi rachiul cu Lacrima Basarabiei. Agenţia Servicii Publice a respins mai multe denumiri de produse si întreprinderi, dar şi texte publicitare, din cauza greşelilor.

Un producător a primit un răspuns negativ la solicitarea de a denumi rachiul pe care-l produce „Lacrima Basarabiei", iar un alt agent economic a vrut să producă hârtie igienică numită „Realitate”.

Cele mai multe greşeli depistate de autorităţi ţin de absenţa cratimei în cuvintele compuse sau de folosirea acesteia acolo unde nu este necesar, exemple fiind cuvintele agroalimentar sau vicedirector. Nelipsite sunt greşelile şi în textele din publicitate: „Construim cu stafide", „Gingaşa împărăţie bătută cu frişcă" , „Scoateţi pieliţa din plastic" în loc de înlăturaţi pelicula, „element de încălzire josnic” în loc de element de încălzire inferior, blincuri în loc de clătite sau o friptură cu arzător în loc de friptură la grătar.