SOCIAL

Cum să excelezi în marketingul digital şi să faci bani din online? Vezi cele mai utile idei, sfaturi şi trucuri de la mentorii E-Hack, maratonul pe Digital Marketing organizat de Artcor

post-img

Marketingul digital este un domeniu al viitorului, mereu în creştere, bine plătit şi foarte atractiv pentru tineri. Dacă şi tu îţi doreşti să creezi conţinut care vinde, să desfăşori campanii online eficiente, să dezvolţi un brand sau să te lansezi în online, poţi învăţa de la experţi în domeniul marketingului digital din Republica Moldova, România şi Ucraina, invitaţi la hackathonul „E-Hack Digital Marketing”.

Evenimentul s-a desfăşurat online şi a fost organizat de Centrul Industriilor Creative Artcor. Dacă nu ai reuşit să urmăreşti sesiunile live ale profesioniştilor, ţi-am pregătit o listă cu recomandări şi linkuri spre prezentările de la eveniment, care te vor ajuta să avansezi în cariera ta digitală.
 
Pentru a se poziţiona în online, afacerile trebuie „să se coacă la minte” şi să înceapă de pe acum să investească în strategii de content marketing. Vadim Cuşnir de la „Agenţie Vie” din România a explicat ce trebuie să ştie orice IMM despre marketingul digital şi cum este posibil ca un business să acopere toate cuvintele-cheie din nucleul semantic al motoarelor de căutare şi să obţină întâietate.
 
O istorie bine spusă a unui produs/brand creează adepţi şi credibilitate, adică vinde. Olga Radu de la Agenţia „Casa Imago” sugerează antreprenorilor să-şi povestească istoria brandului, deoarece clienţii sunt curioşi să afle de unde îşi iau începuturile produsele care le provoacă interes. Cum să creezi o poveste în baza profilului clientului.
 
Înainte de a-i prezenta o soluţie pentru business, trebuie să-ţi iei clientul „de mână” şi să-l treci prin tot procesul de muncă, să-i pui la dispoziţie toate formele de cunoaştere, dar şi greşelile pe care le-ai comis în timpul creaţiei. Eugen Boico de la Agenţia Creativă „Publicis” a explicat de ce pitch-urile lansate cu scopul de a vinde sunt din start ratate, dar şi cum o prezentare poate construi un parteneriat de încredere cu clientul. 
Când vrei să te menţii pe piaţă şi să construieşti o relaţie de durată, nu poţi să minţi, pentru că mediul online nu iartă minciuna, iar internetul stochează tot. De la copywriterul Elena Ştiubei poţi afla de ce este important ca în marketingul online să construim mesaje doar pe baza argumentelor persuasive, fără a apela la manipulări şi falsuri.
 
Oamenii au obosit de idealuri şi viaţă perfectă, iar pentru o evoluţie a pieţei, afacerile trebuie să pună accent pe sinceritate. Anton Pahotin de la Agenţia „Go Social” a povestit de ce onestitatea vinde cel mai bine, iar publicitatea emoţională capătă tot mai multă încredere în rândul consumatorilor. 
 
Dacă un business va reuşi să-şi convingă clientul care a cumpărat odată un produs să revină şi pentru a doua oară, peste o perioadă de timp nu se va mai concentra pe atragerea de clienţi noi. Alexandr Canţler de la „DIEZ Digital Agency” din Ucraina recomandă adaptarea logicii de promovare a afacerii pe Instagram, Facebook şi TikTok pentru a fideliza clienţii, transformându-i în clienţi permanenţi.
 
Antreprenoriatul – motor de dezvoltare a industriilor creative
Hackathonul E-Hack Digital Marketing” a fost organizat de Artcor ca parte a componentei de antreprenoriat în industriile creative. Printre programele de antreprenoriat dezvoltate de Artcor se numără GoOnline, Bridge2Global Market, Yep!Moldova. 

În primul an de la fondare, Artcor a fost gazda a 600 de oameni de afaceri şi tineri care doresc o carieră în business, oferind în cadrul programelor de dezvoltare antreprenorială şi a startup-urilor peste 150 de ore de mentorat, susţinute de experţi locali şi internaţionali. Pe de altă parte, în primele trei luni de implementare a programului GoOnline au fost digitalizate circa 60 de întreprinderi mici şi mijlocii pentru care au fost dezvoltate instrumente de e-commerce.

„E-Hack Digital Marketing” parte a programului GoOnline este o iniţiativă susţinută de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanţat de USAID, Suedia şi UK aid, Agenţia de Investiţii din Moldova şi Proiectul „Optim - Oportunităţi prin Tehnologii şi Inovaţie în Moldova” realizat de  HELVETAS Swiss Intercooperation.