SOCIAL

Cu ajutorul Suediei şi PNUD, pe malul stâng al Nistrului va fi creată o asociaţie a industriilor creative

post-img

Asociaţia Companiilor de Creaţie din Moldova (COR), Centrul Industriilor Creative Artcor şi Agenţia pentru Inovaţii şi Dezvoltare din Tiraspol îşi unesc eforturile pentru a dezvolta o asociaţie care va uni într-o singură entitate prestatorii din domeniile industriilor creative de pe malul stâng al Nistrului. Această iniţiativă va fi realizată în cadrul proiectului PNUD „Dezvoltarea potenţialului de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), desfăşurat cu asistenţa financiară a Suediei.

Scopul iniţiativei este de a dezvolta industriile creative, de a creşte potenţialul lor de export prin instruiri de specialitate şi consultanţă oferită de experţii COR şi de a ajuta întreprinderile din domeniul industriilor creative de pe ambele maluri ale Nistrului să depăşească consecinţele crizei pandemice.

„Astfel, vom începe cu cartografierea întreprinderilor creative. Întrucât un aspect important al acestei colaborări este sporirea potenţialului de export, în cadrul acestei iniţiative a proiectului PNUD/AdTrade va fi organizată şi o şcoală de afaceri pentru a oferi asistenţă metodologică şi practică întreprinderilor creative, mai cu seamă celor cu potenţial de export”, spune Viorica Cerbuşca, directoarea Hub-ului Industriilor Creative Artcor.

Pentru a asigura continuitatea iniţiativei, 10 întreprinderi din domeniile creative orientate spre export vor urma un program de mentorat. Membrii asociaţiei vor mai beneficia şi de asistenţă de marketing şi digitalizare a afacerii.

„Noi, cei de pe malul stâng al Nistrului, ne mândrim cu talentele noastre locale: designeri de modă, artişti, arhitecţi, muzicieni. Misiunea noastră acum este de a uni toţi oamenii şi organizaţiile creative sub o umbrelă , asigurând astfel creşterea şi dezvoltarea fiecărui membru dar şi a întregului sector”, Olesea Lungu, directoarea Asociaţiei Industriilor Creative din stânga Nistrului.

Iniţiativa realizată cu asistenţa financiară a Suediei în cadrul proiectului PNUD/AdTrade mai prevede elaborarea identităţii vizuale a asociaţiei nou create. Pentru aceasta, va fi lansat un concurs deschis la care poate participa comunitatea creativă de pe ambele maluri ale Nistrului. Câştigătorul va beneficia de un premiu bănesc în valoare de 500 dolari SUA. Cei interesaţi se pot înscrie în concurs completând formularul: https://bit.ly/3ctZ0Rz

„Ca rezultat al acestor colaborări, companiile vor reuşi sa depăşească criza pandemică şi să-şi sporească potenţialul de export. În contextul noii realităţi impuse de criza pandemică, digitalizarea serviciilor, aplicarea unor soluţii creative de promovare sunt elemente esenţiale pentru creşterea competitivităţii companiilor atât pe piaţa locală, cât şi pe cea internaţională. Odată cu dezvoltarea sectorului creativ, vor avea de câştigat şi alte sectoare care beneficiază de expertiza şi serviciile industriilor creative”, susţine Dumitru Udrea, managerul proiectului „Dezvoltarea capacităţilor de export pe malurile Nistrului” (AdTrade).

Iniţiativa respectivă va fi implementată pe parcursul a 11 luni şi se va încheia cu un târg online care va întruni întreprinderile creative de pe cele două maluri ale Nistrului.