SOCIAL

Comercianţii vor fi obligaţi să gestioneze deşeurile provenite din activitatea desfăşurată

post-img

Consiliile locale vor putea să stabilească interdicţii şi cerinţe privind salubrizarea şi gestionarea deşeurilor de către unităţile de comerţ care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul autorităţii administraţiei publice locale. Prevederile se conţin într-un proiect de lege votat în primă lectură joi, 11 noiembrie.

Iniţiativa prevede expres obligativitatea comercianţilor de a gestiona deşeurile provenite din activitatea de comerţ, în cazul stabilirii de către consiliul local a unor cerinţe în Regulamentul de desfăşurare a activităţilor de comerţ în localitatea respectivă.

Totodată, comercianţii sunt obligaţi să asigure colectarea, depozitarea şi transportarea deşeurilor rezultate din activitatea de comerţ în conformitate cu legislaţia privind gestionarea deşeurilor.

Colectarea şi transportarea deşeurilor se va efectua de către comerciant, în cazul în care acesta deţine autorizaţie privind gestionarea deşeurilor, sau de către persoanele juridice care deţin autorizaţie şi cu care comerciantul a încheiat contract.