SOCIAL

Campania naţională de relansare a turismului #NeamPornit continuă cu îndemnul de a călători în siguranţă

În contextul situaţiei epidemiologice dificile, campania naţională de relansare a turismului #NeamPornit continuă cu îndemnul de a călători în siguranţă. Astăzi, într-un eveniment online, au fost prezentate noi rezultate şi iniţiative din cadrul acestei campanii. Printre acestea şi rezultatele unui sondaj naţional care a evaluat aşteptările basarabenilor în raport cu oferta turistică a Republicii Moldova.

La sondaj au participat 2.109 respondenţi, cu vârstele cuprinse între 25 şi 55 de ani. Potrivit cercetării sociologice, aşteptările basarabenilor corespund cu oferta şi potenţialul turistic al Republicii Moldova.

„Jumătate din turiştii locali noi îi putem considera entuziaşti. Prin entuziaşti noi avem în vedere că aceste persoane consideră că o mie de lei şi mai mult este un preţ potrivit pentru a-l achita pentru o zi undeva în Republica Moldova”, a spus DUMITRU SLONOVSCHI, director, agenţie de sondaje.

Potrivit studiului, 71% din cetăţenii Republicii Moldova vor să viziteze locuri deosebite din ţara lor. Cei mai mulţi preferă odihna activă şi doar o treime odihna pasivă.

„Aproape jumătate, 42 la sută dintre turiştii din Moldova sunt exploratory, îşi organizează vacanţa singuri şi tind să viziteze destinaţii neobişnuite”, a menţionat DUMITRU SLONOVSCHI, director, agenţie de sondaje.

Campania cu genericul "Încă un pic şi #NeamPornit" capătă nuanţe noi. De astăzi, acţiunea vine într-o formulă adaptată la situaţia epidemiologică actuală. Aşadar, toţi cei care se vor alinia, în continuare, iniţiativei de redescoperire a destinaţiilor turistice din Republica Moldova, vor promova călătoriile în siguranţă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară.

„De astăzi, campania se transformă într-un maraton de promovare, dar şi de educare a unei călătorii protejate. Campania #NeamPornit, capătă înză un hashtag - #NeamPornit protejaţi tocmai pentru că venim cu un apel direct de a promova o călătorie ajustată la nişte realităţi, care deja vor face parte dintr-un cotidian obişnuit”, a spus RODICA VERBENIUC, director, Agenţia de Investiţii.

Printre noile iniţiative ale campaniei este şi crearea unei hărţi digitale complete, care să cuprindă destinaţii turistice autohtone, împărţite pe produse şi experienţe, în funcţie de preferinţele călătorilor.

„Aici sunt trei categorii: "redescoperim", "participăm" şi "povestim". Aici sunt şi toate subcategoriile din proiectul #NeamPornit, aici vedeţi harta unde puteţi selecta categoriile care vă interesează”, a spus LIUDMILA SLAV, manager de produs.

Campania #NeamPornit a fost lansată acum o lună, la iniţiativa Agenţiei de Investiţii, ca un răspuns la situaţia creată de virusul Sars Cov2 în domeniul turismului, acest sector fiind unul dintre cel mai grav afactate în urma restricţilor impuse de pandemie.