SOCIAL

Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor atenţionează cetăţenii despre taximetriştii falşi

post-img

În cadrul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei creşte zilnic numărul reclamaţiilor cu privire la serviciile de taxi neconforme, care sunt oferite prin intermediul platformelor mobile.

Cum se întâmplă totul? Consumatorii fac comandă de o maşină de taxi pe aplicaţiile mobile. La preluarea comenzii, poate veni o maşină "obişnuită", ce nu poate fi considerată drept serviciu legal de taxi.

Iată câteva semne distinctive ale serviciului legal de taxi:

- Maşina trebuie să aibă numere galbene;

- Pe portiera maşinii trebuie să fie indicate tarifele pentru deplasare, staţionare şi taxa de pornire;

- Pe maşină este fixată lampa de taxi;

- În maşină este instalat, în mod obligatoriu, TAXIMETRUL;

- În interiorul maşinii trebuie să fie la vedere ecusonul cu numele şi fotografia conducătorului auto, precum şi denumirea agentului transportator;

- Şoferul, la solicitarea consumatorului, poate prezenta: buletinul de verificare metrologică a taximetrului, certificatul de competenţă profesională a şoferului, foaia de parcurs, notificării din Registrul operatorilor de transport rutier;

- Un şofer ce activează legal, înainte de a ieşi la serviciu din parcul de maşini, este verificat de un medic, inclusiv şi maşina este verificată de mecanic.

Atunci când urcaţi într-o maşină neconformă, sunteţi supuşi mai multor riscuri:

- Şoferul poate fi fără experienţă şi fără instruirile necesare pentru desfăşurarea activităţii de transportare a pasagerilor;

- În cazul unui accident, se va demonstra cu greu vinovăţia;

- Cât plătiţi? Nu se ştie... deoarece valoare călătoriei este arătată de o aplicaţie telefonică şi nu este calculată de un mijloc de măsurare legalizat (cum este taximetrul);

- Călătoriile de acest gen nu sunt impozitate.

Conform noilor modificări legislative, dacă un şofer de taxi nu vă eliberează bonul de casă, aveţi dreptul să nu achitaţi călătoria.