NASA te plăteşte cu 19.000 de dolari ca să stai în pat două luni de zile

Oamenii de ştiinţă de la NASA caută femei care să participe la un studiu despre efectele lipsei gravitaţiei asupra organismului uman. Pentru asta participantele la studiu trebuie să stea în pat timp de 60 de zile. Plata pentru cele două luni de „muncă”: 18.552 de dolari, potrivit Digi24.ro.

Atunci când astronauţii sunt în spaţiu, imponderabilitatea duce la schimbări în corpul acestora. Printre altele, muşchii se atrofiază, oasele devin mai puţin rezistente, iar toate fluidele din corp se ridică spre cap, potrivit Centrului Aerospaţial German, care va face acest studiu la cererea comună a NASA şi Agenţiei Spaţiale Europene.

Acum, NASA vrea să găsească soluţii la aceste probleme, folosind odihna la pat pentru a studia efectele imponderabilităţii. Găsirea unor soluţii este necesară pentru ca astronauţii să nu mai piardă majoritatea timpului petrecut pe Staţia Spaţială Internaţională cu exerciţiile fizice care îi ţin în formă.

Oamenii de ştiinţă au creat deja un dispozitiv menit să genereze gravitaţie artificială şi să corecteze distribuţia de fluide în organism şi plănuiesc să-l testeze pe doua treimi dintre participante în fiecare zi.

Toate participantele la studiu vor avea o cameră privată şi vor sta într-un pat înclinat la 6 grade, cu capul în jos. Toate activităţile - inclusiv mâncat, duş şi mers la toaletă - trebuie să se desfăşoare în pat.

O echipă de nutriţionişti va crea un meniu special, astfel încât participantele la studiu să nu ia în greutate în cele două luni. Însă Centrul Aerospaţial German specifică pe site-ul oficial că mesele nu vor fi „foarte sănătoase” şi că, uneori, se vor servi inclusiv clătite şi alte dulciuri.

Studiul este compus din două părţi. Primul grup - 12 femei şi 12 bărbaţi - este deja instalat în centrul de cercetare. Nu se ştie încă de câţi oameni este nevoie pentru etapa următoare, însă aceasta se va desfăşura în perioada septembrie - decembrie 2019.

Oamenii de ştiinţă caută femei între 24 şi 55 de ani, nefumătoare. Doritoarele trebuie să ştie limba germană.

Sursa: Digi24.ro