În premieră, astronomii au detectat prima Lună din afara Sistemului Solar

Folosind telescopul spaţial al NASA şi ESA şi date mai vechi ale telescopului spaţial Kepler, doi astronomi au găsit primele dovezi clare ale existenţei unei luni în afara Sistemului Solar. Datele indică o exolună de dimensiunea lui Neptun care orbitează o gigantică de dimensiunea lui Jupiter, într-un sistem aflat la 8.000 de ani lumină de Pământ.

Primele indicii au apărut în 2017, când Kepler a analizat planeta Kepler-1625b. Acum, doi savanţi de la Columbia University din New York (SUA) au folosit Hubble pentru a studia steaua Kepler-1625 şi exoplaneta sa, aflate la 8.000 de ani lumină distanţă, scrie www.spacetelescope.org.

Luna a fost denumită Kepler-1625b-i şi are o dimensiune neobişnuit de mare, cu un diametru comparabil cu cel al gigantului de gheaţă Neptun. Întrucât astfel de sateliţi nu se întâlnesc în Sistemul Solar, „ar putea aduce noi indicii cu privire la dezvoltarea sistemelor planetare şi poate face ca astronomii să revizuiască unele teorii cu privire la formarea lunilor”, a precizat Alex Teachery, conducătorul studiului.

De asemenea, şi gigantul gazos Kepler-1625b este de câteva ori mai masivă decât Jupiter, orbitând steaua sa la o distanţă comparabilă cu distanţa de la Pământ la Soare.