SCI-TECH

Top 10 cele mai rapide break-uri din lume care pot trece uşor de 300 de km/h

post-img

În timp ce citiţi numele complet al modelului – Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo – aceasta va ajunge deja la o viteză de 100 km/h. Actualmente cel mai puternic şi rapid break de serie din lume a reuşit să aducă nişte schimbări considerabile şi a ridicat semnificativ nivelul segmentului din care face parte.

Autoblog.md propune o listă a celor mai puternice maşini practice care pot trece uşor de 300 de km/h şi care au existat înainte ca modelul Porsche să ocupe acest tron.

  • Ferrari 456 GT Venice (1996)

Aceasta nu este cea mai ieftină opţiune din cadrul clubului „300+”, însă este una dintre cele mai spectaculoase. Şansele de a obţine un astfel de Ferrari sunt extrem de mici – doar dacă sultanul Bruneiului Hassan al Bolkiah Mu’izzaddin Waddaulah va decide să vă vândă una dintre cele şase maşini pe care le are. Cei 442 de CP şi 550 Nm produşi de motorul V12 natural aspirat îi permite lui Venice să ajungă la o viteză de 300 de km/h. Acceleraţia 0-100 de km/h o face în 5.7 secunde. Care este preţul unei astfel de maşini, la momentul dat este greu de spus, dar potrivit unor zvonuri fiecare exemplar cumpărat de sultan l-a costat 1.5 milioane de dolari!

  • Bentley Continental Flying Star (2010)

Dat fiind faptul că acest Bentley Continental Flying Star are patru locuri pentru pasageri şi se bazează pe Continental GT Speed (2008), nu este surprinzător că modelul făcut de studioul Touring are o viteză maximă impresionantă – 322 km/h. Sub capota unei astfel de maşini construite într-o ediţie limitată se află un W12 twin-turbo care produce 610 CP şi 750 Nm. Acceleraţia 0-100 de km/h o face în 4.8 secunde.

  • Brabus 850 Shooting Brake (2013)

Lista nu ar fi completă şi fără nişte automobile modificate de diverse ateliere de tuning, însă care nu sunt nişte maşini produse în masă. De exemplu, Brabus are reuşit în 2013 să facă un monstru dintr-un CLS 63 AMG Shooting Brake. Specialiştii din Bottrop au echipat această maşină cu un motor V8 de 6.0 litri, care poate produce 850 CP şi tocmai 1.450 Nm de cuplu (1.150 Nm limită electronică). Fără bagaje şi pasageri în habitaclu, acest break poate face 0-100 de km/h în doar 3.1 secunde. Viteza maximă este limitată la 350 de km/h. Preţul unei astfel de maşini în Germania este de cel puţin 300.000 de euro.

  • Aston Martin Jet 2+2 (2013)

La Salonul Auto de la Geneva din anul 2013, studioul Bertone a prezentat un break făcut pe baza modelului de serie Aston Martin Rapide. Maşina poartă numele Aston Martin Jet 2+2. Şi deşi dotarea tehnică a rămas neschimbată (un V12 cu 477 CP şi 600 Nm), viteza maximă pe care o poate atinge este mare – 303 km/h. Acceleraţia 0-100 de km/h o face în 5.3 secunde.

  • G-Power M5 Hurricane RR Touring (2014)

O perioadă de timp statutul celui mai spectaculos break a fost păstrat de G-Power M5 Hurricane RR Touring. Automobilul modificat de atelierul german de tuning are un motor V10 cu două compresoare mecanice şi o tracţiune pe puntea din spate. Drept rezultat, sunt puşi la dispoziţie 820 de CP şi 790 Nm de cuplu, destui pentru a sprinta până la 100 de km/h în 4.3 secunde şi până la o viteză maximă de 362 de km/h!

  • Jaguar XFR-S Sportbrake (2014)

Există un „bilet” mai ieftin pentru a face parte din clubul „300+”, pe care îl reprezintă Jaguar XFR-S Sportbrake. Elegantul break britanic nu au fost produs atât de mult timp, însă a reuşit să-şi lase o amprentă în istorie. Motorul V8 cu o capacitate de 5.0 litri volum, care produce 550 CP şi 680 Nm, permitea accelerarea maşinii cu o greutate de 2.070 kg până la 300 de km/h. Şi asta cu un limitator electronic a vitezei! Până la 100 km/h ajunge timp de 4.8 secunde.

  • Audi RS6 Avant Performance (2016) 

Un Audi RS 6 Avant nu mai este deja o maşină atât de „tânără”, dar este încă capabilă să facă faţă noilor provocări, mai ales în versiunea sa de top Performance. Motorul V8 twin-turbo de 4.0 litri, care produce 605 CP şi 750 Nm oferă nu numai o dinamică excelentă – 3.7 secunde până la 100 de km/h), ci şi o viteză maximă limitată electronic la 305 km/h!

  • Ferrari GTC4Lusso (2016) 

Este greu de înţeles cărui clasificări îi aparţine GTC4Lusso, exact ca şi acel Bentley despre care s-a menţionat mai sus: nu pare a fi nici un coupe, nici un hatchback, iar acoperişul pentru un break este prea înclinat. Prin urmare, cu o anumită cantitate de scepticism, se adaugă în această listă. Mai ales că, conform specificaţiilor, totul este în ordine: capacitatea motorului cu 12 cilindri este de 690 CP şi 697 Nm, acceleraţia 0-100 de km/h o face în 3.4 secunde, iar viteza maximă este de 335 km/h.

  •  Alpina B5 Biturbo Touring (2017) 

Odată cu noua generaţie a lui Alpina B5, modelul break a atins un nou nivel a puterii şi a vitezei. Motorul V8 de 4.4 litri foloseşte două noi turbine twin-scroll şi alte sisteme suplimentare pentru a-l ajuta să producă în total 608 CP şi 800 Nm. 

Chiar dacă până la 100 km/h Alpina B5 Touring este mai lent decât cel mai rapid Panamera (3.7 secunde), viteza maximă este mai mare – 322 km/h.

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo (2017)  

Cel mai rapid şi mai nou break de serie din lume, la momentul actual, este Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Este un plug-in hybrid care produce în total 680 de CP şi 850 Nm de cuplu. Această Panamera nu numai că poate parcurge 49 de km doar cu electricitate, dar şi accelerează până la 100 de km/h în 3.4 secunde. Viteza maximă ajunge la 310 km/h. Preţul maşinii în Moldova este de cel puţin este de 172.700 de euro.