SCI-TECH

Facebook a anunţat noul nume al companiei

post-img

Compania Facebook a anunţat joi că îşi schimbă numele, parte a unui proces de rebranding şi o schimbare de strategie care vine după ce platforma de social media este ţinta unor critici intense în ultima perioadă.

Compania fondată de Mark Zuckerberg a anunţat schimbarea numelui în cadrul conferinţei sale anuale pentru dezvoltatori şi a motivat că noul nume sub care va opera reflectă mai bine ceea ce face acum firma, relatează BBC.

Noul nume al companiei-mamă va fi Meta, dar numele reţelei sociale cu care a pornit Mark Zuckerberg va rămâne Facebook. De asemenea, compania va avea şi un nou logo, ce seamănă cu semnul matematic pentru „infinit”.

Zuckerberg, care a declarat că i-a plăcut să studieze clasicii în şcoală, a spus că numele companiei a fost inspirat de cuvântul grecesc „meta”, care înseamnă „dincolo”. „Pentru mine, simbolizează faptul că întotdeauna mai sunt multe de construit”, a explicat CEO-ul.

Metaverse, cel mai nou proiect al lui Mark Zuckerberg

Pe de altă parte, Facebook şi-a dezvăluit joi şi planurile pentru metaverse, noul său proiect - o lume online în care oamenii se pot juca, pot lucra şi comunica într-un mediu virtual, adesea cu ajutorul căştilor VR. Mark Zuckerberg a făcut o prezentare spectaculoasă a metaversului, în care a arătat el însuşi cum un avatar al său poate face, printre altele, scufundări virtuale împreună cu doi prieteni.

Facebook a anunţat recent că va angaja 10.000 de persoane în Europa pentru a dezvolta acest concept de metaverse.

Compania cunoscută anterior sub numele de Facebook anunţă într-un comunicat că de la 1 decembrie va figura pe bursă sub denumirea de „MVRS”.

Mişcarea de rebranding aminteşte de un demers similar al Google, care în 2015 şi-a restructurat compania numindu-şi firma-mamă Alphabet, însă numele nu a prins foarte bine la public.

Facebook nu a anunţat joi nicio schimbare la nivel executiv. Dar pe pagina personală de Facebook a lui Zuckerberg, funcţia sa a fost schimbată în: „Fondator şi CEO la Meta”.

Întrebat dacă va rămâne CEO şi în următorii 5 ani, el a răspuns: „Da. Probabil. Nu am o dată precisă pentru cât timp vreau să fac asta. Cred că ceea ce aş putea spune este că sunt foarte entuziasmat de următorul capitol a ceea ce facem”.

În ce context vine schimbarea numelui companiei

Facebook a anunţat joi că şi-a schimbat numele în Meta, ca un semnal că îşi schimbă strategia pentru a pune accentul pe dezvoltarea lumii sale virtuale, în condiţiile în care principala sa reţea socială este în criză. Anunţul noului nume a fost făcut de însuşi Mark Zuckerberg: „De acum încolo, vom fi în primul rând metavers. Nu Facebook în primul rând”, a declarat Mark Zuckerberg în discursul susţinut la conferinţa anuală a companiei

„Facebook este unul dintre cele mai utilizate produse din lume. Dar, din ce în ce mai mult, nu cuprinde tot ceea ce facem. În momentul de faţă, brandul nostru este prea strâns legat de un singur produs, încât nu poate reprezenta tot ceea ce facem”, a motivat CEO-ul companiei.

Schimbarea numelui vine însă în urma unor controverse şi scandaluri în care a fost implicată Facebook, după scurgerea unor documente interne. Frances Haugen, fost angajată a firmei, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranţa oamenilor.

Mai multe organizaţii media, între care The Washington Post, au obţinut şi dezvăluit zeci de mii de documente - în ceea ce se numeşte „Facebook Papers” - care demonstrează cum compania era conştientă că a provocat polarizare în numeroase ţări, că a înlesnit dezinformarea oamenilor şi nu a reuşit să oprească o violenţă de limbaj ce a dus la incitare şi apoi la atacarea Capitoliului, în 6 ianuarie.

Ca urmare, mai multe ţări, inclusiv Uniunea Europeană, au cerut mai multe informaţii de la Facebook cu privire la practicile sale şi ameninţă industria tehnologică cu noi reglementări.

Compania Facebook a început ca o reţea socială, iniţiată într-o cameră de cămin universitar, în urmă cu 17 ani, dar a devenit apoi un conglomerat ce cuprinde Instagram, WhatsApp şi Messenger, precum şi o afacere în curs de dezvoltare în domeniul plăţilor online şi al hardware-ului.