Cercetători de la NASA au un termen exact în care vor găsi viaţă pe alte planete

Viaţa extraterestră va fi găsită în următoarele decenii. Cel puţin, aceasta este convingerea specialiştilor de la NASA care au condus un studiu exhaustiv.

În ceea ce priveşte explorarea spaţială, în anii recenţi capacităţile au crescut exponenţial. În nici 100 de ani au fost descoperite peste 3.500 de exoplanete, scrie Descopera.ro.

Cercetătorii au precizat că aceste căutări sunt ghidate după caracteristicile vieţii şi condiţiilor terestre, separând astfel lumile neospitaliere de cele care prezintă semne promiţătoare, precum lunile Enceladus şi Europa.

„Înainte să căutăm viaţă, încercăm să vedem ce feluri de planete pot avea un climat care poate susţine organismele”, a precizat Tony del Genio de la Goddard Institute for Space Studies al NASA.

„Folosim aceleaşi modele care sunt utilizate pentru a prezice schimbările climatice de pe Pământ”, a adăugat acesta.

Sunt mulţi factori care contribuie la habitabilitatea unei planete, inclusiv proximitatea stelei sale, ceea ce dictează dacă planeta are condiţiile optime de a avea apă lichidă la suprafaţă. „Oriunde ne uităm pe Terra, fie că este deşert, Antarctica sau cele mai adânci părţi ale crustei, acolo unde este chiar şi o cantitate infimă de apă lichidă, este viaţă”, au menţionat cercetătorii de la NASA. „De aceea, savanţii au fost foarte încântaţi de descoperirea jeturilor de apă de pe sateliţii Europa şi Enceladus din Sistemul nostru Solar”.

Mai mult decât atât, aceste medii conţin în atmosfera lor oxigen şi metan, ceea ce le face şi mai interesante, întrucât există un mod de a genera oxigenul şi metanul în acelaşi timp, şi anume cu ajutorul organismelor.