Romania La Zi

România, pe primele locuri în Uniunea Europeană la transportul fluvial de marfă

post-img

Olanda şi România sunt ţările unde transportul fluvial de marfă a avut cele mai importante ponderi din Uniunea Europeană, 46%, respectiv, 29%, conform datelor publicate de Oficiul european de statistică (Eurostat). Asta în timp ce aproximativ trei sferturi din transportul total intern de marfă din UE s-a realizat, în 2014, pe cale rutieră şi doar 6,7% pe râurile interne.

Potrivit Agerpres, raportat la mărimea populaţiei, Luxemburgul a fost, în 2014, pe primul loc în UE cu cea mai mare cantitate de marfă transportată pe cale rutieră per cap de locuitor (peste 15.000 de tone — kilometri pe cap de locuitor), la polul opus transportul rutier de marfă a fost cel mai redus în Cipru, Grecia, Italia şi România (toate cu mai puţin de 2.000 de tone-kilometru pe cap de locuitor).

În perioada 2004-2014, transportul intern de marfă a crescut mai încet în UE decât Produsul Intern Brut la preţuri constante. Comparativ cu situaţia din 2004, Bulgaria, Slovenia şi Ungaria au înregistrat cele mai mari creşteri ale transportului intern de marfă în raport cu PIB-ul. În schimb, raportul dintre transportul intern de marfă şi PIB a scăzut cu peste 50% în 2004 şi 2014 în Cipru, Irlanda şi Estonia.