Romania La Zi

Eurostat: România, ţara din UE cu cele mai puţine maşini la mia de locuitori, dar şi cu cea mai dinamică piaţă

post-img

România înregistra în 2019 357 de maşini la mia de locuitori, clasânu-se astfel pe ultimul loc în Uniunea Europeană, arată cele mai recente date publicate de Eurostat, citat de CaleaEuropeană.ro.

La nivelul Uniunii Europene, Luxemburgul a înregistrat cea mai ridicată rată de motorizare dintre statele membre. În 2019, în această ţară existau 681 de autoturisme la mia de locuitori, doar că această cifră poate fi influenţată de lucrătorii transfrontalieri care utilizează maşinile de serviciu înmatricultate în Luxemburg, notează sursa citată.

.

Pe cel de-al doilea loc se clasează Italia, cu 663 de autoturisme la mia de locuitori, clasamentul fiind completat de Cipru (645 de maşini), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de maşini).

La polul opus, cele mai mici rate de motorizare au fost înregistrate în România (357 de maşini), Letonia (381 de maşini) şi Ungaria (390 de maşini).

În cifre absolute, în 2019, cel mai mare număr de autoturisme înmatriculate a fost înregistrat în Germania, cu aproape 48 de milioane de maşini, urmată de Italia (40 de milioane) şi Franţa (32 de milioane).

În pofida acestui fapt, între 2015 şi 2019, cea mai mare creştere a numărului de autoturisme înmatriculate s-a înregistrat în România (34%, în contextul unui avans de la 261 la 357 de autoturisme la mia de locuitori), urmată de Lituania (20%), Ungaria (19%), Slovacia şi Polonia (ambele cu 18%). Conform Eurostat, Bulgaria a fost singurul stat membru UE unde numărul de autoturisme înmatriculate a scăzut (cu 11%) între 2015 şi 2019.

Polonia, ţara cu cel mai vechi parc auto 

Mai multe state membre ale UE au raportat o pondere mare de autoturisme ”vechi” (cu o vechide de 20 de ani sau mai mult), în 2019. Cele mai mari ponderi au fost înregistrate de Polonia (37,9%), Estonia (31,5%), Finlanda (26,9%) şi Lituania (22,6%).

Pe de altă parte, cele mai mari ponderi ale autoturismelor noi (cu o vechime mai mică de 2 ani) au fost înregistrate în Irlanda (28,8%), Luxemburg (23,7%), Belgia (22,9%) şi Danemarca (22,6%).

În ultimii ani, o serie de ţări au oferit programe de sprijin pentru achiziţionare de maşini noi cu emisii zero de noxe, ce s-au desfăşurat în paralel cu cel de casare a maşinilor vechi.

Obiectivul general al acestor programe a fost reînnoirea parcului de maşini cu emisii mai reduse, stimulând în acelaşi timp economia.