Romania La Zi

De anul viitor, distanţa dintre Iaşi şi Ungheni va fi de două ori mai mică

post-img

Distanţa dintre Iaşi şi Ungheni va fi de două ori mai mică. Începând cu anul viitor vor demara lucrările de construcţie a unui nou pod rutier peste Prut, dotat cu o infrastructură vamală şi de control al trecerii frontierei de stat.

Podul rutier va accelera fluxului de mărfuri şi va oferi locuitorilor celor două state posibilitatea de a se deplasa mai rapid de pe un mal al Prutului pe altul. 

Podul de la Ungheni va avea o lungime de 1140 de metri. Noua construcţie va înjumătăţi distanţa actuală dintre oraşele Iaşi, România şi Ungheni, Republica Moldova de la 47, la 22 de km.

Podul urmează să facă legătura şi cu centura de ocolire a oraşului Ungheni, care ar trebui să fie gata până la finele lunii octombrie.

Costurile pentru construcţia podului sunt estimate la 31,5 milioane euro. Cea mai mare parte a banilor va fi asigurată prin finanţări nerambursabile. În prezent, ministerul Transporturilor din România a demarat procedurile de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia obiectivului, iar în paralel a făcut demersuri pentru obţinerea acordului de mediu.

Locuitorii din oraşul Ungheni sunt bucuroşi de iniţiativa autorităţilor de pe cele două maluri ale Prutului.

În ultimii ani, după embargoul impus de Moscova, fluxul la vama cu România a crescut considerabil, pentru că România a devenit principala piaţă de desfacere pentru produsele şi mărfurile produse în Republica Moldova. În acelaşi timp, circulaţia persoanelor la frontiera moldo-română a crescut semnificativ după liberalizarea regimului de vize cu UE. În perioada interbelică, peste Prut existau mai mult de 20 de poduri. Astăzi, la Prut există nouă poduri, dintre care şase rutiere şi trei feroviare.