Şapte din zece surse media din ţară au încălcat standardele de reflectare echidistantă a campaniei electorale
Sursa foto:TVR Moldova Vizualizari:

Şapte din zece surse media din ţară au încălcat standardele de reflectare echidistantă a campaniei electorale

Şapte din zece posturi de televiziune monitorizate în perioada 20-27 aprilie 2017 au eşuat să reflecte corect şi echidistant campania electorală, promovând agenda politică a anumitor candidaţi în alegerile locale noi din 20 mai 2018, constată primul raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală, lansat de Centrul pentru JurnalismIndependent (CJI) la 2 mai.

Datele monitorizării relevă că majoritatea posturilor TV nu au oferit acces egal tuturor concurenţilor electorali înregistraţi în campanie, nu au asigurat pluralismul de opinie şi nici echilibrul surselor.

Astfel, radiodifuzorii naţionali Prime TV, Canal 2 şi Publika TV, care au anunţat că nu vor reflecta campania electorală, au difuzat mai multe materiale cu caracter electoral direct şi indirect în buletinele de ştiri, prin care au favorizat-o masiv pe candidata independentă Silvia Radu. În acelaşi timp, Publika TV l-a defavorizat pe candidatul PPDA/PAS/PLDM, Andrei Năstase.

NTV Moldova şi Accent TV l-au promovat intens pe candidatul PSRM, Ion Ceban, defavorizând-i în acelaşi timp pe Silvia Radu, candidată independentă; Andrei Năstase, PPDA/PAS/PLDM; Valeriu Munteanu, PL şi Reghina Apostolova, Partidul Şor.

La Jurnal TV s-a observat defavorizarea candidatei independente Silvia Radu şi favorizarea candidatului PPDA/PAS/PLDM, Andrei Năstase. În acelaşi timp, postul s-a evidenţiat prin reflectarea imparţială a tuturor candidaţilor care au organizat evenimente de campanie pentru presă.

La RTR Moldova s-a remarcat o favorizare uşoară a candidatului PSRM, Ion Ceban şi a candidatei Partidului Şor, Reghina Apostolova.

Postul public de televiziune Moldova 1 şi posturile private Pro TV şi TV 8 au avut un comportament echilibrat, oferind acces majorităţii concurenţilor electorali în ştiri, fără a favoriza sau defavoriza evident vreunul din candidaţii campaniei pentru alegerile locale noi.

Prin monitorizarea mass-media CJI îşi propune să informeze publicul cu privire la comportamentul mass-media în campania electorală şi accesul concurenţilor electorali la mass-media, dar şi să sesizeze instituţiile de reglementare cu privire la tendinţele în măsură să afecteze performanţa mass-media sau să compromită abilitatea acestora de a oferi publicului informaţii veridice, echidistante şi pluraliste.
Similare