JUSTIŢIE

O companie trebuie să înlăture un panou publicitar şi să aducă scuze pentru că a promovat un mesaj sexist

post-img

O companie a ajuns în vizorul Consiliului pentru prevenirea şi eliminarea discriminării şi asigurarea egalităţii pentru că a promovat produse de încălţăminte prin publicitate sexistă.

Consiliul a dispus printr-o decizie ca agentul economic să înlăture panourile publicitare amplasate la intrarea în magazine şi să aducă scuze publice în legătură cu faptul amplasării publicităţii cu caracter sexist, scrie Bizlaw.md.

Decizia a fost aprobată în urma unei plângeri în care a fost invocată o faptă de discriminare sub formă de hărţuire, manifestată prin producerea şi distribuirea publicităţii care lezează demnitatea umană. Panoul publicitar ilustra o poză în care erau prezentate picioarele dezgolite ale unei femei, alături de un slogan cu aluzii sexuale.

Potrivit Consiliului, expunerea unor părţi ale corpului feminin (picioarele) într-o ipostază provocatoare face aluzie la fantezii sau dorinţe sexuale şi urmăreşte scopul de a atrage clienţi. Astfel, a fost stabilit faptul hărţuirii prin plasarea în spaţiul public a panourilor publicitare, care prezintă femeia într-o ipostază umilitoare.

Compania are la dispoziţie 10 zile pentru a comunica instituţiei măsurile întreprinse. Decizia Consiliului este cu drept de atac în instanţa de contencios administrative.

Publicitatea sexistă este interzisă prin lege, conform prevederilor art. 111 alin. (2) din Legea cu privire la publicitate. Potrivit legii, se consideră sexistă publicitatea care prezintă femeia sau bărbatul drept obiect sexual, în situaţii umilitoare ce ofensează demnitatea umană sau care promovează stereotipuri discriminatorii susţinătoare ale  percepţiei că femeia este o fiinţă slabă, vulnerabilă şi dependentă, având o poziţie socială inferioară.