EXTERN

"Punctul G al Europei" - campanie turistică lansată de Lituania chiar înaintea vizitei Papei Francisc

Cu 6 săptămâni înaintea vizitei Papei Francisc, Lituania a lansat o controversată campanie publicitară pentru capitala Vilnius. Potenţialii vizitatori sunt atraşi cu promisiunea unor "satisfacţii turistice". Conceptul este unul bazat pe sex şi a fost lansat în plan internaţional şi pe reţelele de socializare.

O abordare neconvenţională, criticată de unii şi salutată de alţii.

Turiştii străini sunt invitaţi să găseasca punctul G al Europei.

Acesta este sloganul de bază al campaniei pentru promovarea capitalei Vilnius, în special în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani.

Sloganul este redactat în engleză: "Nimeni nu ştie unde este, dar cînd îl găseşti este uimitor".

Premierul a vorbit despre o modalitate ciudată de a face campanie şi a cerut, fără succes, primăriei locale să amâne campania după vizita Papei, în toamnă.

"Cei care sunt iritaţi nu fac altceva decât să arate că proiectul acestei campanii funcţionează, pentru că ea îi face pe oameni să vorbească despre ea şi a generat o dezbatere", a declarat pentru AFP unul dintre creatorii reclamei, Jurgis Ramanauskas.

Reprezentanţii Bisericii Catolice au criticat mesajul campaniei. Afişele vor apărea pe străzile din Berlin şi Londra, iar campania publicitară pe internet va dura o lună.