EXTERN

Google va dezvălui numele furnizorilor de publicitate politică

post-img

Compania Alphabet, proprietara Google, a informat autoritatea de reglementare a alegerilor din SUA că “susţine ferm” înăsprirea regulilor privind publicitatea politică, ca parte a eforturilor de a  pune capăt “abuzurilor şi influenţei străine” în alegeri.

Legislatori din SUA au criticat Google, Facebook şi Twitter că nu au întreprins măsuri suficiente pentru a identifica şi a bloca agenţii ruşi care au cumpărat anunţuri pe serviciile lor. Autorităţile americane susţin că scopul anunţurilor a fosd de a influenţa alegătorii în alegerile prezidenţiale din 2016.

Legislaţia SUA permite entităţilor străine să facă reclamă, dacă îşi dezvălui astfel de cheltuieli, dar este ilegal ca acestea să se amestece în scrutine.

În septembrie, Comisia Elşectorală Federală, care stabileşte regulile pentru campaniile electorale, a votat ca regulile privind publicitatea politică să se refere şi al activităţile online, relatează Reuters.